söndag 16 januari 2011

Grå och tråkig....

....söndag har vi här idag.

 Det regnar ute och det är säkert snorhalt så jag håller mig inne idag.
Dagens motionsrunda får bli spring i trappen....mitt söndagsnöje är tvättdag.
Tar trappen med språng...två trappsteg i taget, jag bor tre trappor upp...fin träning för rumpan :)


Dessa tulpaner fick sonen av sin faster igår när han hade myndighetskalas.
De står på bordet i rummet.


Dessa köpte jag själv och de står i köket och sprider glädje.

Ett par fick äran att hänga och sprida fägring :)

Nu dags för slutvarvet på skidskyttet...
ojojoj vad det är spännande.

Hej hopp från

 Kristina

som laddar inför nästa motionspass :)

7 kommentarer:

  1. Jo, vi har mycket snö nu, alltför mycket.

    Så vackra tulpaner ni har. Bra att du förevigat dem på bild!

    Jag har inte tvättat ännu idag, märks att det blir väldigt lite tvätt då barna inte är här. Men ska just sätta i gång en maskin! Och förbereda veckan!

    Ha en bra början på veckan, redan 17 imorgon... :)

    kramar

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja jäklar vad rätt du har...å Tack för att du fick mig på bättre humör, precis vad jag behövde...
    Härliga tulpanbilder!...Ute?...inte lika härligt, spöregn både där och inomhus!

    Önskar dig en fin ny vecka, här ska kvasten varvas upp minsann *ler*

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Underbara tulpaner, det ger verkligen ett hopp om en vår:) kram till dig vännen

    SvaraRadera
  4. Här regnar det också. så mycket fina tulpaner.
    Ha en fin söndags kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Åhhhhh jaaaa vad spännande att du ska bli farmor 2ggr i år :):) vilken lycka:):) kram kram

    SvaraRadera
  6. Hehe, gillar dina kommentarer!
    Just nu håller jag på att göra tavlor av skelettbilder så jag är snart mig själv igen=))

    Låter bra att förena nytta med nöje!
    Motion i form av att springa i tvättstugan känns lagom.
    Tulpaner! Hur härligt är inte det??
    Kanske skulle köpa mig ett gäng och få ännu mera vårkänslor.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Ja, det gick ju bra för Ferry igår!! Kul att han vann.

    Nog är det härligt med en bukett tulpaner. Jag kunde inte motstå jag heller i affären i fredags, det var till extrapris dessutom så det var helt perfekt, hihi.

    Jag trivs bra på jobbet. Det är bara körandet dit jag inte är tillfreds med, men jag ska inte klaga, bara 18 km så det överlever jag nog. Igår kväll var det dimmigt som bara den. Men tack och lov såg jag två rådjur som stod och tvekade om var dom skulle hoppa över vallen. Dom är så vackra de djuren.

    Hoppas du har en bra måndag och inte för mycket träningsvärk i rumpetussen!!
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.