torsdag 20 januari 2011

Ibland så...

 ....gör man saker som man ångrar.

Så därför har detta monster kommit ner från vinden och invaderat  mitt vardagsrum. Tycker egentligen inte om att ha den här men jag får låtsas som att den inte finns.

Nu undrar ni säkert varför....

 Nu ska ni få höra...i tisdags kväll var det öppet hus på hälsocenter. Jag och kära väninnan kom på att vi skulle åka dit och kolla blodtryck, kroppsfett och skelettmuskelprocent.

Jag kan ju säga att vi, väninnan och jag är inte de mest vältränade i denna socken...man gud så trevliga, snälla och snygga vi är *fniss*



Färgen på handtagen matchar i alla fall gardinerna.

Jag är ju en ganska aktiv person...har ett rörligt jobb, går och springer flera gånger i veckan, far som ett skållat troll här hemma...men vad hjälper det. 

Ställde mig på den förfärliga vågen och fick min dom...jag trodde jag var i ganska bra form...men inte då.
För det första så hade jag gått upp 4 kg men värst av allt var att det fanns mer fett än muskler på kroppen...fy för den vad besviken jag blev. Ångrar så att jag gick dit det hade varit bättre att inte veta :( Nu tänker jag på allt gulvita fett som jag är inlindad i...bläää.

Det positiva var i alla fall att fettet runt organen låg på en normal nivå. Så det andra fettet är väl isolering  mot vinterns kyla då :)

 
Men nu kära vänner så ska crosstrainern och jag köra intervallträning framför tv apparaten på kvällarna. Om en månad ska jag besöka hälsocenter igen och se om det gett något resultat....fortsättning följer.

Hej hopp från

Kristina

som hoppas på mer muskler och mindre fett :)

24 kommentarer:

  1. Heje,heja cykla på!
    Och som sagt, handtagen funkar med gardinen=))
    Och du kommer att bli en vältränad drottning på köpet!!

    Sen ska man inte gå på den typen av läkarundersökningar...
    Alternativt gå på en & sen köpa en kartong chokladbollar som tröst,hehe.
    Det gjorde jag=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Huga, det hade jag aldrig vågat mig på. Att gå till hälsocenter alltså, hihi. Här är det alldeles för mycket fett, av vilken sort det vara månde!! Men du har ju resurser att använda. Skulle kanske köpa sig ett sånt där gåband (nej, INTE löpning!) som är så populärt just nu.

    Vad fint du har i ditt vardagsrum. Är så roligt att se lite helbilder av ditt hem.
    Hoppas du och crosstrainern har en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tror väl på isolering mot kylan jag...ja i mitt fall menar jag! Hmm, jag skulle nog behöva en sån crosstrainer jag med, men jag har ju absolut inte plats?!, hihi...nä jag får hoppas på hundpromenaderna ist!
    Önskar dig en mysig helg...med din nya vän!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en skön helg. Ha det så gott och trampa inte på för mycket på maskinen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag full i skratt. min make har börjat motionera och tagit fram både det ena och andra i vardagsrummet. Så när äldsta dottern 15 år kom hem från en vecka i fjällen i går.
    "skall vi ha en träningslokal i vardagsrummet".
    jag har vågat säga något till maken, men jag har tänkt det många gånger.

    ha en fin fredagskväll.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  6. Naturligtvis skall det stå jag har INTE vågat säga något till maken.

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får en bra jobbehelg...slit nu inte ut dig så du inte orkar med monstret, hihi!

    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  8. Gulvitt... jo, det har jag sett. På riktigt... Inte mer om det.
    Jag har också en attiralj framme. Motionscykeln. Håller på och kämpar. Ätit sååå hälsosamt i två dagar nu! Sen gäller det att sova också. Gör du det? Jag försöker få ordning på sömnen också. Efter en halv timme ska jag i säng. Inte efter tre timmar!

    Hoppas sonen fått ordning på sin dygnsrytm!!!


    Jag ser att du har det så jättefint hemma hos dej! Och dendär maskinen smälter bra in i omgivningen!

    kramar

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är!
    Jag skulle behöva ta fram min motionscykel för nu blir det inte så många promenader längre. Men sist jag hade cykeln framme blev den mest en klädhängare.

    Lycka till!
    Agneta

    SvaraRadera
  10. Då skickar jag lite av solen här till dig!
    Misstänker att den inte kommer att vara långvarig och att våren inte alls är på väg även om jag febrilt låtsas som det=))

    Vet du, ibland funderar jag själv på vad jag gör uppe 04.30???
    Men jobbet det härliga jobbet kallar så vad gör man*skrattar*

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  11. Skickar varma hälsningar härifrån. Ute håller det igen på att bli kallare. Igår regnade det, första gången sen i höstas. Små droppar bara, sen blev det glashalt. Ser fram emot helgen då det har utlovats lite varmare. Men första ska vi ha närmare minus tjugo. Ngn ordning måste det ju vara!!! Och jag har mycket att göra. Grrr.

    Visst måste jag ju rapportera hur det är här???
    :)

    kram

    SvaraRadera
  12. Gym och simning och allt möjligt! Så hurtig du är!

    Din dotter svettas och vi fryser. Men tack och lov är det varmare nu. Vi har två plusgrader och takdropp. Hoppas solen tittar fram på eftermiddagen.

    Själv har jag inte riktigt bestämt mej för vad jag skall göra denna lediga dag. Kanske det blir snögubbar med lilla prinsessan? De är på loppis nu.

    Ha en skön helg!

    kram

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Åhhh, Vad länge sen det var.....
    Hoppas allt är bra med dig.

    Nu har jag läst ikapp mig, fina inlägg som alltid.
    Dina tulpaner som du hade fått var verkligen ljuvliga....
    Lycka till nu med den nya maskinen,,,,Fniss!

    Ha en riktigt bra start på den nya veckan!
    Kraaaaaaam Therese

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Vad kul att höra ifrån dig, att du lever..Fniss!
    Lycka till med träningen!

    Vårkramar till dig från mig/ Therese

    SvaraRadera
  15. Vet du hur mycket jag har längtat efter denna Fredag??
    Har jobbat 10-12 timmar om dagen i en evighet så en extra ledig dag var precis vad jag ville ha!
    Och då blev jag sjuk...
    Så ja kära vän, jag ska sova*skrattar*
    Du är en pärla du!

    Tror säkert att du kommer att få inspiration när du börjar sy=))
    Du brukar alltid fixa till det!

    Hoppas att du får en riktigt fin helg/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Hur blev det med symaskinen? Bidde det något? Eller bidde det bara tittande?

    Ibland önskar jag att det kunde vara lite variation med mina arbetstider... Vore roligt att åtminstone få pröva på en tid. Måndag - fredag... Skulle gärna vara ledig mitt i veckan och jobba helg emellanåt. Se hur samhället fungerar på vardagen.

    Fast det får jag ju se. Efter prick fyra månader börjar sommarledigheten!

    kramar

    SvaraRadera
  17. Jo tack! Helgen går riktigt bra. Vet inte vad som felas, men nog kunde jag gott vara ledig några dagar till :) Veckan som kommer blir något i hästväg för mej. Får nog dra djupa andetag och försöka koppla av hela denna dag för att orka med den!

    Syr du Madickenklänningar på beställning? I så fall beställer jag en bums! Inte åt mej själv denna gång... utan åt en annan :)

    Njut av dan!

    kram

    SvaraRadera
  18. Alltså orka med veckan som kommer... :)
    Denna dag orkar jag med. Galant och lätt som en plätt!

    SvaraRadera
  19. Kikar in o önskar dig en skööön söndag!
    Här har solen börjat tittat fram, såå skönt!

    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  20. Här är jag igen!!!

    I fråga om klänningen ska jag väl vända mej till din webbloppis?

    För övrigt. Du har väl det bra? Kanske ledig?

    kramar

    SvaraRadera
  21. Och nej. Det var ingen carbinhake :)

    SvaraRadera
  22. Ha en bra dag!
    Här skiner solen så nu blir det en prommis med vovven....

    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  23. Ha en fin dag!
    Här går vi in i en ny köldperiod. Brrr och Grrr.

    SvaraRadera
  24. Tack för titten!
    Må så gott!

    Kraam Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.