onsdag 3 november 2010

Beabus..

...den lilla vesslan :)


Hemma igen efter ett besök hos Beabus i Sandviken :)
Hon är som en liten vessla...överallt och full fart hela tiden.


Här hjälper hon pappa att plocka ur diskmaskinen...


...för varje sak hon plockade ur så sa hon tack.


Nu är bestickkorgen urplockad, och nu ska den väck...


...så att Beabus kan ta plats i diskmaskinen :)


Lite vila efter jobbet...men så kom pappa och då blev det bus igen :)

Farmors lilla prinsessa.

~~~~~

När jag kom hem så kikade jag lite på vad ni pysslat med, och upptäckte att jag fått en award av goa Hannis. Blev så glad att hon uppskattar min enkla blogg...hon är en av mina
favoritbloggare. Jag gillar verkligen hennes "piffningar" :)


Awarden försvann, varför vet jag inte men nu är den här igen :)


Nu ska jag skicka awarden vidare...
...och de som får den av mig är
för att hon är min första bloggvän, och för att hon alltid skriver en liten rar kommentar även om jag är dålig på att blogga mellan varven :)

Lisbet
för att hon skriver så klokt och så tror jag att vi tänker lite lika :)

Therese
för att hon är en duktig fotograf och alltid skriver så snälla kommentarer hos mig :)

Lena
som jag träffade och lärde känna i slutet på 80-talet.
En genomgo tjej som går och väntar på sitt första barnbarn ( som skulle ha kommit förra veckan ) och som inte har haft det lätt här i livet, men som kämpar på.
Hon är värd alla awarder som går att uppbringa.
Nu får ni göra som ni vill...skicka den vidare eller behålla den för er själva :)

Hej hopp från

en glad

Kristina

8 kommentarer:

  1. Alltså hon är ju för söt det lilla busfröet!
    Förstår att det är en riktig glädjestund att umgås med henne=))

    Vad gullig du är!
    För mig är även du en favorit.
    Jag gillar goda,händiga människor med glimten i ögat och du känns som en sån.

    Kram Hannis

    Ps Tänkte på det där med att byta tjänster=))
    Ojoj, vad du skulle få snickra då*skrattar*

    SvaraRadera
  2. Så gullig hon är den lilla prinsessan! Och lika snabb och i farten som sin farmor!

    Tusen tack för de snälla orden. Jag blev så glad! Nu har jag klistrat upp awarden på min bloggvägg!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar, dom mina tycker lika som du, så det vita får vänta. Jag har okså en Bea, fast hon har blivit 35år nu, men snabb är hon fortfarande och så även hennes dotter Cornelia.
    Kan det vara något man ärver,hihi...
    Jättesöta bilder på Bea, akta dej, snart bloggar hon om farmor,hihi...
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Härligt med barnbarn! Massor av bus, dessa ungar håller oss unga!
    Grattis till awarden!
    Ha en skön helg!
    Märta

    SvaraRadera
  5. Åh vad du är gullig. Tusen tack för den fina awarden!!
    Och en sån liten goding hon är. Förstår att du är mallig över en sån liten hjälpreda.
    Hoppas du får en trevlig kväll tillsammans med väninnan och en skön helg.
    Kram Elzie

    PS! Jobbar ju bara 7-13.30 i morron, sen är jag ledig till tisdag kväll. Sköööönt! På måndag ska vi till Ullared, gubben och jag.

    SvaraRadera
  6. Lycka till med hundskötandet!
    Låter som en skön kväll att se fram emot hos din väninna!
    kram :)

    SvaraRadera
  7. Sötaste lilla ungen...
    roligt att få se lite barnbarn i bloggarna ;)
    kram ullabella

    SvaraRadera
  8. Lät som om ni har mycket snö. Här har det bara blivit någon cm eller mindre kvar. Det kom ju mest som regnblandat och det är så skönt att det inte är mer.
    Nu har jag jobbat färdigt den här dan och är ledig i morron. Sen är det helgjobb igen. Och då hoppas jag att det inte blir någon snö.
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.