onsdag 10 november 2010

De vassaste....

...armbågarna hade jag idag :)

Igår när jag var till Synsam så passade jag på att kika lite i fönstren på kyrkans loppis. Såg ett par saker som jag ville ha så jag stack 5 minuter tidigare från jobbet idag. Ville inte att någon annan skulle hinna före och nårpa det jag ville ha.

När jag kom dit så var det två före mig i kön...när fyran kom så pratade hon med tvåan och sa att hon sett något i fönstret hon ville ha. Mina öron växte till grytlock för att kunna höra vad det var hon ville ha....men hon sa inget. Hade på känn att det var samma saker vi var ute efter.

Dörren slogs upp och in gick ettan tätt följd av trean och fyran...tvåan kom på efterkälken för hon tittade åt ett annat håll... Men så föll det sig så att trean och fyran hamnade i dörröppningen samtidigt...

-Gå du sa fyran....
-Nej gå du sa jag....

Det slutade med att vi trängde oss in genom dörren samtidigt. Jag hade inner sväng så jag var framme vid fönstret först...det var då jag hade lite hjälp av armbågarna :) Jag körde ut dem åt sidorna och stoppade ner båda händerna i skyltfönstret samtidigt...bredvid stod nummer fyra och såg dum ut och sa högt...jaha ska DU ha båda två, jag kan väl i alla fall få ta en. Nehe du, svarade jag och gick...dessa tittade jag ut igår och de är mina nu :)

Till saken hör att jag brukar inte vara framfusig, men jag tror att själva f..n flög i mig :)


Denna fick högerhanden tag på :)
25 kr var priset.

Stor, röd och grann :)


Och denna fick vänsterhanden tag på.
25 kr för denna också.

Lite mindre men lika grann :)


Nu ska jag bara hitta en bra plats i köket till dessa skönheter också...jag kanske måste sätta upp en hylla till :)



Hej hopp från 

Kristina

som nästan skäms lite...men bara nästan :)

18 kommentarer:

  1. Jag skrattar ihjäl mig!!
    Underbara människa!
    Precis så skulle jag kunna göra med ett belåtet flin=))
    Burkarna var värd den kampen.

    Du frågade om min hylla med burkar i(som hänger under köksskåpet)
    Dom är i plast, urk men ser rätt bra ut i ett visst sken.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Du är för rolig du systeryster =)

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken tuffing du var då. Jag hade nog snällt gått åt sidan, hihi. Men jag förstår dig för det var jättefina burkar.
    Hoppas allt är bra i snön. Här är det på nollan nu och säkert väldigt halt ute. Är så glad att jag sitter här hemma och stickar, hihi.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. hi,hi det här var för roligt och vilka snyggingar, jag håller på dej. Kör hårt, inget att förlora, bara 50:- som hittat...
    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Heja! Heja!
    Jag skulle ha gjort alldeles likadant. Och sett lika cool ut som jag antar att du gjorde! Det där kan vi, av födsel och ohejdad vana!
    Jo, vi har snö, ca någon centimeter. Alldeles för mycket! :)
    kram

    SvaraRadera
  6. Vad bra att det växte ut vassa armbågar på dig! Hoppas att du hittar en lämplig hylla också.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Kikade inom för att önska dig en skön helg. Jobbar hela helgen med början halv 4 idag!! Ser verkligen fram emot det, haha.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Det var nog ett brev som kom med posten som min gubbe bar in :)

    Farmor i pulkabacken låter kul!

    Själv håller jag på och repar mej efter lessamheten att lämna lilla prinsessan i dag, hon grät hjärtskärande och snyftade: Men mommo, jag vill inte att du far. Kan vi skaipa ikväll?
    Tack och lov är det snart jullov! Då är alla hemma här igen en gång!

    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  9. Burkarna var väl värda att trängas för! Hoppas att de kommer att stå fint i ditt hem!
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  10. Hahaha kan inte annat än skratta, tokfia:):)Men burkarna var fina och jag förstår att du gjorde allt för dessa;) kram kram

    SvaraRadera
  11. Hihi, det gjorde du bra! Så fina burkar, den första var lite extra fin. Snabb som en vessla och blick som en örn, det ska man ha på loppis.
    Ha en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Tusen Tack för dina fina ord inne hos mig....
    Hoppas allt är bra med dig.
    Vad fina burkar du har köpt....Du fick dom verkligen! Fniss....

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Garvade gott åt din kommentar!
    Onödigt vetande är inte fel det heller=))
    Vilket slit att flytta frys.
    När jag flyttade ut skåpet från vardagsrummet så höll jag på att fastna i dörren,det knakade i ryggen,svetten rann, irritationen var stooor men ut skulle det!

    Vad är det för skåp? Nyfiken vet du ju att jag är=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Hur är det med dej?
    En tågresa är bra emellanåt :)
    kram

    SvaraRadera
  15. Kikar in o önskar dig en fin o sköön helg!
    Nu ska vi bänka oss framför tvn o godisskålen.....

    Många Kramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  16. Just nu börjar jag känna mej utvilad :)
    Hittade en Tom Jones greatest hits och skall just sätta på högsta volym och börja röja här i köket! Göra fint...
    Ha en skön dag!

    Hur är det?

    SvaraRadera
  17. Samma här... jag är också ganska trött nuförtiden... Egentligen. Fast jag i min förra kommentar skrev att jag börjar bli utvilad :)
    Kan det bero på flunssorna vi haft? Att det är lång läkningstid.
    Jag såg faktiskt en skymt av solen i dag, så det kan ju inte vara avsaknad av sol som det beror på :) :) :)
    Hmmm.Kanske borde vi hinna sova mera? Ha många lata dagar och bli riktigt uttråkade.

    kramar

    SvaraRadera
  18. Ibland blir man ju sådär, tappar lusten.
    Och om orken inte finns där så vill man ju helst vila.
    Sitter just nu i köket och lyssnar på de tre tenorerna som sjunger julsånger, har tänt levande ljus i hela köket och i hallen ligger dammsugaren i en hög=))

    Hoppas att du kryar på dig snart!
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.