söndag 24 oktober 2010

En liten titt på ett....


...av helgens projekt.

Jag har i helgen bl.a målat en stege som jag hittade slängd på vinden. En av mina grannar flyttade ut och ville tydligen inte ha den, men det ville jag :)

Om du klickar på bilderna så blir de större.


Nu är det ju så att jag tänkte göra business på den framöver, men som ni vet så har jag lite svårt att skiljas från det jag skapar :) Jag får se hur jag gör...får jag ett bra pris så kanske jag kan skiljas från den :)



slitna trappsteg...



...och kanter.



Jag är redan förälskad i den :)

Fick nyss ett telefonsamtal från kära bror. De är på väg hit från Värmland med mina fönster, en skänk och en pedestal.
Mera jobb men väldigt skoj, nu kan jag tillverka skåpet som jag vill ha i köket.

Hej hopp från

Kristina

som är sprudlande glad :)

14 kommentarer:

  1. Jättefin stege. Synd att man har så lite plats i det här huset, annars hade jag gärna "tagit" den, hihi. De där ljuslyktorna var jättesöta också.
    Tror jag skulle behöva gå på kurs hos dig. För att lära mig att VÅGA använda maskiner och annat när det gäller snickeri!!
    Hoppas du har en skön söndag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Superfin stege, förstår inte hur grannarna kunde lämna den! Men tur för dig :)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en sån fin stege!!!
    Tycker det är så himla snyggt att hänga kläder på=))
    Men nu har jag givit mig själv en regel att inget mer ska hem förens jag gjort klart det som står...Tror du jag kommer att lyckas??

    Och tack för bamsekramen och fina ord!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Fin fina projekt som alltid:) kram kram

    SvaraRadera
  5. Wow vilken supeerhärlig stege, kul att den kom till användning igen :0)

    Ha en skön härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen.) ingen bebis än....just ja, jag kommer ju till er på måndag morgon jag:) kram kram

    SvaraRadera
  7. Härlig stege! Tänk vilken tur att ingen annan hann före dig och fångade den!
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  8. Du gör pärlor av skrot!

    Oj. Vilken jobbhelg du har framför dej!
    Själv ser jag så fram emot helgen. Först jobb i morgon, sen lite jobbkurs, men sen hela långa helgen ledig.

    Och:

    Lilla prinsessan kommer "hem"!

    kram

    SvaraRadera
  9. Hej & Tack!
    Jisses vilken fining...stegen! Jag har två stycken, varav en är original...eller ja inte målad av mig...än, hihi! Jag tänkte ha den i badrummet sen när jag får renoverat, det är ju så himla bra att hänga grejer på dom...å fina är dom!

    Ha en mysig helg!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  10. Nej, inte blev det ngn full fart här inte. Tar det lugnt idag,
    Grattis till väntans tider! :)

    SvaraRadera
  11. Hallå vännen!
    Så fin stegen blev, jag har någon liknande i köket! Men din är finare...Fniss!

    Hoppas att du får en sköön söndag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Hej du! Har varit ledig i helgen och det är skönt. Jobbedag i morron igen, puh (hihi!).
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Hej! Tittade förbi här på din blogg och såg din fina stege, duktig du är! :) Hur har du fått till den att se sådär rustik ut? Rispar du på kanterna? Vill så gärna lära mig att måla så på våra möbler, det är verkligen superfint!!! :)

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.