tisdag 19 oktober 2010

Pärlor av skrot....

...eller pärlor av sådant som hänger och skräpar :)


Två gamla halsband har fått strukit på foten efter mitt besök på Smycka...inspirerades när jag var dit och valde min present.

Det första köpte jag för säkert 20 år sedan...svarta stenar och små pärlor av silver och med ett hängsmycke. Från början var det långt men för ett par år sedan kortade jag av det, för att det skulle passa till en klänning jag skulle ha på mig :)
Jag har aldrig riktigt tyckt om det för det fastnade alltid i mina nackhår och det kändes inte så skönt :)

Nu blev det ett armband och hängsmycket sitter på ett läderband. Har använt det till en enkel svart topp och det kändes helt ok.



Dessa två armband blev till av ett långt halsband av märket snö. Jag köpte det för ca 5 år sedan och det hängde nu på en krok och skräpade :) Plockade bort alla svarta små pärlor och gjorde ett av de större pärlorna, och ett av mindre pärlor och de små silverpärlorna som blev över från det andra halsbandet.



Hej hopp från

Kristina

som nu ska titta på insidan av ögonlocken.

7 kommentarer:

  1. Ja, vi är stolta över våra barnbarn! De har ockuperat oss helt och hållet :)

    Jag har också några snösmycken, men har nog aldrig kommit på tanken att göra om dem, de hänger där de hänger. Men få se hur länge till!!!

    Du skulle ha frågat om du får målfärger för lång och trogen tjänst... Voj, voj, nog är det lite tråkigt att man inte själv har mera att säga till om.

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja,jädrans! Det är det där som kallas för att ta tillvara på!
    Det är alltså så jag ska göra med alla dessa halsband som aldrig används=))

    Kram till dig kreativa människa/Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad är det jag alltid har sagt (ja, alltid och alltid, vi har ju inte "känt" varann alltid!). Du är ett sjutusan till fruntimmer som kommer på allt möjligt fint. Det blev ju hur snyggt som helst.

    Här händer inte mycket - fortfarande. Skulle nog behöva lite eld i baken för att komma till skott. Har målat lite, men det är inte färdigt än.

    Idag hade vi nästan 5 cm snö här. Jag var SÅ glad att jag inte skulle ut och köra på morronen. Räckte så bra med i måndags när det var isgata här.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Du är såå himla duktig....Jättefint!

    Hoppas att du får en fin helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Vad det är kul att göra om det man redan har och använda det ett tag till! Det blev jättefina nya smycken.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får en skööön lördag!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.