onsdag 13 oktober 2010

Många tårar, och ett val....


...för lång och trogen tjänst :)


Idag har jag gråtit mest hela dagen. Började klockan två och håller på fortfarande.
Men innan jag började gråta så var jag på kyrkans loppis och handlade två tallrikshyllor, till synsam och kollade mina linser sen till smycka och valde lite smycken för lång och trogen tjänst :)
Varför har jag då gråtit....jo, jag har hela eftermiddagen suttit och tittat på aftonbladets webb-tv och räddningen av de instängda gruvarbetarna i Chile. Så rörande med alla anhöriga som står och tar emot...nu sitter jag här och är alldeles rödögd....jag skyller på linserna :)

Nu gråter jag igen...kom upp en till ur hålet :)

****

Nu är det ju så att jag ska få en present för lång och trogen tjänst :)

Hade tre val, guldklocka, konst eller smycken....har en önskan om att få hämta färg från Colorama men tror inte det är någon bra idé :)

Nu valde jag smycken och det blev från Thomas Sabo, bl.a Eiffeltornet....inte detta som ni ser, utan ett som är lite exklusivare :) Ganska kul att handla när jag inte behöver betala själv :) Ni ska få se vad jag valde men det får ni vänta ett tag på .
...presenten ska hämtas av någon från kommunen och delas ut 24 november.

Lite inspirerad blev jag av alla smycken förstås, så jag har återanvänt lite av det som låg i mina lådor :)


Bild från Thomas Sabos hemsida.

Lång och trogen tjänst i min kommun är 25 år :)

Hej hopp från

Kristina

som nu ska titta på webb-tv och gråta en liten skvätt igen.

8 kommentarer:

  1. Wow häftigt! Lång och trogen tjänst, amazing! Kul att du får välja present! Du jag har också gråtit i dag ang gruvarbetarna. Verkligen fint!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag grinade med...
    på jobbet för det var där jag kollade på datan.
    När jag såg lilla pojken som bröt i hop när pappa kom upp då stortjöt jag och mina arbetskamrater(bara män)fick en anledning att retas förstås.
    Men sånt bryr jag mig inte om=))

    Tomas Sabos dödskallar skulle jag vilja ha!
    Låter lite bisart kanske men jag gillar dom.

    Kramen till dig/Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du kunnat lägga in ett inlägg nu. Lite konstigt ser det ut när kommentarerna hamnar på bilderna som ligger nedanför inlägget bara, haha.

    Det var ett snyggt halssmycke. Ja, jag får nog aldrig vara med om de där 25 åren. Vet inte hur dom räknar riktigt.

    Nog är det skönt att se att dom kommer upp de där gubarna. Och vore jag som dom så skulle jag aldrig bege mig ner igen. Men det är ju det där med löning och inte löning.

    Nu är jag ledig till måndag morron och det ska bli så skönt.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Det var iallafall glädjetårar, jag blev lite orolig först.
    Jag är tydligen lite obildad, visste inte vad uska betydde, men nu vet jag. Har själv jobbat i den mera ytliga branchen så att säga, men själv tycker jag nog inte det och dom där åren snurrade på fort med företagande.
    Ha ett bra veckoslut.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Jag är lättrörd också, så det var nog tur att jag inte såg på gruvarbetarräddningen (jag har klaustrofobi också, så jag vill inte ens tänka på hur det skulle vara att bli instängd i en grotta...)
    Härligt att kunna välja sådana fina presenter, det borde ju vara självklart efter de åren.

    SvaraRadera
  6. Hello=))
    Zinksprayen köper jag på biltema eller bauhaus.
    Den är perfekt!
    Matt och täcker bra.

    Visst är jag en hemsk syster*skrattar*
    Stackarn satt i täckeshögen på golvet och gäspade lidandes!
    Men fint blev det.

    Kram till dig/Hannis

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Hoppas att du mår bra.
    Visst blir man rörd av alla dessa människor som suttit fast så länge.....

    Hoppas att du får en fortsatt fin vecka!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.