torsdag 23 september 2010

Rutigt och en resa....

...till Klarälvsdalen.

I morgon ska jag och sonen åka med min bror och svägerska till Höljes i norra Värmland. Min bror har köpt farmor och farfars hus av en faster till oss. De håller på att renovera det och nu
ska vi dit och riva ett uthus, men före det så ska det röjas ur....hoppas på att hitta några fynd då :)
Det jag vet är att jag ska ta reda på 6 stycken fönster som sitter i uthuset...kanske det kan bli dörrar i det där skåpet jag drömmer om till köket :)


Jag har också målat lite i veckan.




Såg ett rutigt bord på på en blogg...tyckte det såg så häftigt ut så jag var tvungen att prova måla ett. Bordet och hyllan bor nu i min hall. Målade dem med svart och grå grundfärg och nötte lite på kanter och bordsskiva. Hyllan och bordet betalade jag 90 kr för på kyrkans loppis.


Gummorna kommer från Riga, min far köpet dem till sin fru när han var där 1984. Hans lilla gumma och min extramamma, skrev år och namn under allt hon fick. När vi rensade så tog jag reda på en del saker...under vissa så står det Stina :)

Pallen från Ikea fick en makeover av skivan jag provmålade innan jag kastade mig över bordet.
Den var fyrkantig från början men med sticksågens hjälp blev den rund :) Passar bra som extrastol vid min köksö.



Nu ska jag kika runt lite hos er innan jag hoppar i säng.

Hej hopp från

Kristina

som återkommer hit på söndag kväll.

15 kommentarer:

  1. Jätte snyggt med det rutiga. Dina fårskinnsdynor är verkligen härliga, har tyvärr ingen päls att slakta, ska kanske leta på loppisar.
    Ha det nu så kul på din färd till Värmland hoppas att du gör några bra fynd!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  2. Vad jätte fin det blev:) pillriga stina;) ha nu en jättemysig helg.....njut av de dina kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vad roligt o spännande att din son köpt hus! Vad du har pysslat o gjort fint med dina loppisfynd....

    Hoppas att du får en trevlig helg i sköna Värmland!

    Kram T

    SvaraRadera
  4. Hej du!
    Vad läckert det blev. Du har sån fart på dig själv, här händer, fortfarande, inte många knop. Undrar när man ska få lite ork igen?
    Hoppas du får en riktigt "bringande" helg tillsammans med sonalyckan och de andra.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Oj, så fint allt blev och Oj, så du reser och far!
    Själv var jag på loppis i dag och då tänkte jag på dej, men hittade inga järn- eller träsaker... Tack och lov, får jag väl säga :) för jag skulle nog inte få ngt gjort av dem!
    I stället blev det en hel del annat...
    Ha en fin resa!

    SvaraRadera
  6. Wihi vad snyggt det blev med rutor!
    Läckert!
    Men hur 17 får man till det jämnt??

    Lycka till med utrensningen=))
    Tror nog att du kommer hem med både smått och gott!

    Kramen Hannis

    Ps,-71 föddes jag*skrattar*

    SvaraRadera
  7. Du är gullig du;) kram kram

    SvaraRadera
  8. Vad sa farbror doktorn?
    Här är jag så trötttröttt. Skulle kunna sova mest hela tiden, känns det som.

    Bra med datakillar, jag har också en expert. Men man får bara fråga en gång, sen säger han att han ju sagt redan. Han hade nog också fixat att få upp luckan, men han är som de andra barnen på sin studieort, far förresten till London igen i morgon. Fotboll fotboll...

    Nu ska jag titta på Idol. Brukar "banda" så jag får snabbspola över reklamen :)

    SvaraRadera
  9. Åh, att få tillfälle att rota efter fynd i ett uthus, det låter som rena drömmen ju! Hoppas att du fyndar rejält!
    Vad snyggt med lite rutor, och jag tror att min tallrikshylla är i precis samma modell som din!

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kul att du ville delta i min lilla tävling!

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Så snyggt du målat! Kul med det rutiga.

    Vad skönt att höra att du också haft problem att få till ett inlägg. Jag har försökt halva dagen. Jag vet ju aldrig om det är mig eller Blogger det är fel på.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  12. Här är en till som ska jobba hela helgen och jag känner inte heller för att göra det. Känns som man är på jobbet var och varannan minut, haha. Men det är väl bara att gå dit kan jag tro!!

    Vi har blivit lovade fint väder nu hela veckan men det är bara mulet. Blir lite sur på vädernissarna som "spår" så fel hela tiden.

    Hoppas du får en bra helg, trots jobb.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Så fint med rutigt,ha det så bra,
    kram Agneta

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.