tisdag 5 oktober 2010

Kärt besök.....

....av liten Viggo :)

Idag hade jag bestämt träff med min lilla skrutt.
Det var så länge sen han var hos farmor en hel dag...men idag klockan halvåtta så stod han innanför min dörr med sin nya mjukishund i famnen. Mamma Anna berättade att på vägen in till mig så hade han sagt "Jag längtar efter farmor". det värmde mitt farmorshjärta kan ni tro.
Tiden går i en rasande fart, i november blir den lilla skrutten 3 år...stora killen nu, och på lördag ska vi till lilla Beate och fira hennes 1-årsdag.

Här sitter han och tittar på
"Dumbo den flygande elefanten"




Fick ett tips för ett tag sedan på dessa kataloger. Viggos mamma med bloggen Avigan och som är duktig att sy hade dessa hemma...jag beställde egna exemplar.

Stoff och Stil.



Alla goda ting är tre!!!!


Tyger, mönster på jättefina kläder och massor av sybehör.



En julkatalog med massor av tips och idéer.



Hemtextil, garn, sybehör, textiltryck....ja listan kan bli lång :)



Dessa schabloner tänkte jag beställa.

Jag har varit lite osynlig här ett tag nu men tiden vill inte riktigt räcka till.
Det är mycket källarjobb för tillfället. Ni får se senare vad jag pysslat med, jag kan inte visa det här för tillfället för det är en överraskning :)

Hej hopp från

Kristina

som nu ska ägna sig åt lilla älsklingen.

5 kommentarer:

  1. Vad roligt med barnbarnsbesök. Han ser så go ut den lille killen. Är han i stil med mitt barnbarn så hade du att göra, haha.

    Jag har skickat efter tyger från Stil o Stoff i flera år. Tycker de har bra kvalitet på sina saker. Och många härliga färger på tygerna.

    Hoppas du har en bra tisdag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Åh lilla godingen:) förstår att farmor njutit en hel dag nu:) Själv är jag oduglig att sy:( eller för dum;)kan, kan jag då inte...kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken kärleksförklaringen!
    Sånt lever man på länge!

    Hehe, kan vara ett nytt förslag att ge kommunen!
    Efter lång och trogen tjänst borde man kunna få välja fritt=))

    Jag har lovat mig själv att börja sy igen för jag blev så inspirerad när jag fick veta att du syr egna kläder.
    Jag skulle vilja sy egna tunikor men det känns väldigt tålamodskrävande...
    Kanske ska skicka efter en katalog för inspiration.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Men så mysigt!!!
    Brukar handla på stoff och stil. Nu är det ju inte jag som syr utan min mamma :-)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Stoff och stil verkar ha så mycket snyggt, kunde de inte öppna en affär i mina trakter?? Jag tycker att det är så svårt att köpa tyger när man inte har sett dem i verkligheten...

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.