torsdag 5 augusti 2010

Veckan höjdpunkt....


...har jag och systeryster haft idag.

Snålvattnet rann till innan vi fick upp burken :)


Vi har ätit surströmming sen vi var barn och vi brukar äta det tillsammans ett par gånger om året.

Ser ni vilka godbitar som ligger i burken....det är lite pilligt innan allt är på plats så snålvattnet hinner att rinna till ordentligt :) Jag äter alltid på hårt tunnbröd med skivad potatis, hackad röd och gul lök och massor med strömming. Tomaten och gräddfilen är bara dekoration inför fotograferingen :)

Idag drack vi citronvatten till men ibland tar vi oss en "lilling" men den hoppade vi idag. Syrran är mitt i en flytt och jag ska jobba hela helgen. På måndag börjar tre veckors semester och den ser jag fram emot :)


Hej hopp från en
mätt och nöjd

Kristina



5 kommentarer:

  1. Det ser riktigt gott ut! Här finns ingen surströmming, men familjen ska ta en tur till Haparanda Ikea nästa helg så det får stå på min lista för hämtsaker från Sverige.
    Hur är det med förkylningen?
    Jag unnar dej verkligen att få vara ledig nu. Har på känn att du jobbat väldigt mycket...
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Urk! Förlåt men jag avskyr surströmming.
    Men jag tror att det beror på att jag inte lärde mig äta på rätt sätt...
    Ska bespara dig från detaljerna=))

    Men det runt omkring lät mysigt, att umgås med syrran!

    Förstår att du ser fram emot semester.
    Önskar dig en riktigt skön ledighet.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Fy attan!! Har visserligen aldrig smakat på "delikatessen", men det räckte med doften i Konsum när en burk hade exploderat. Trodde frukosten skulle komma upp, hihi. Kul att smaken är så olika och att ni tyckte om det, vilket var huvudsaken.

    Ja, nu har jag helveteshelgen (två delade turer = 15 timmars bortavaro per dag!) framför mig, sen är det "bara" 4 dagar kvar av den här 8-dagarsveckan. Aldrig mer att jag ska byta helg, det är då säkert som amen i kyrkan.

    Hoppas du får en bra jobbarhelg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Blä jag håller mig allt till kräftor jag;) kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Vilken fest ni haft, tyvärr kan jag knappt känna lukten av det....Fniss! Det är tur att smaken är som baken....Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.