torsdag 12 augusti 2010

Sol och regn....

....och en skön semester.


Idag har sonen och jag varit på en liten utflykt till ett ställe som heter Landsberget. Ett ställe med milsvid utsikt och vid klart väder kan man se sju kyrkor...sonen såg en kyrka och skorstenen på Fagerstas värmeverk :) Jag såg bara skog för jag gick bara upp på första avsatsen men jag hade gärna gått upp högre men vet att jag får problem vid nedgång :)


Sonen sprang upp på berget och jag gick i rask takt.

Sonen sprang ner och jag sprang en stund men så kom jag på att jag skulle plocka ljung istället :)

Jag tycker att ljung är så fint så jag tog hem och satte lite på min balkong.

Så nu blev det helt plötsligt höst här :)

Ser ni att jag har fått mogna tomater på mina plantor...körsbärstomater som skulle vara en brun sort men det ser ut som vanliga röda.

Så hände det här på eftermiddagen...
Himmelens alla portar öppnade sig och regnet vräkte ner...

...så här såg det ut vid grannens balkong.
Men efter regn så kommer sol, så också idag :)

Hej hopp från

Kristina

som njuter av sin semester.

17 kommentarer:

  1. Det är ganska skönt att bara njuta av semestern kan jag tänka mig.
    Trots regn=))
    Efter två veckor på jobbet känner jag mig redo för semester igen...

    Så gott med egna tomater!
    Det smakar på ett helt annat sätt en köpta av någon anledning.

    Hoppas att du får det fortsatt bra!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken man är ledig och kan ta dagen som det kommer..det är ledighet det;) Fina tomater de är väl goda när man får ta dessa lite varma och äta direkt:) kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog gjort som du, gått till första avsatsen. Ja, jag skrev gått!! Höjder är inte min cup of tea men visst är det fint om man väl kommer dit, haha.

    Här dammsugar gubben både bil och hus just nu, verkar det som. Han har varit och tömt båten på 60 liter vatten efter nattens regn - och åska!!

    Snart ska vi åka till Skåne med flickebarnet, sen bär det iväg till B-kvara. Och det fredagen den 13:e. Man är våghalsig.

    Hoppas du får en skön helg och framförallt en trevlig Ålandstripp.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort det med all ljung.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Än så länge är mina tomater bara gröna, men jag väntar.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej Kristina.
    Tack för din snälla hälsning.
    Bra och ha semester nu, det kanske är nu det blir sol och fint. Jag börjar jobba på måndag, fast det ska bli ganska kul. Fint med ljungen, och nog märks det att sommaren är på väg bort.
    Ha en fin lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev med ljungen! Vilket regnväder du fotat!

    Ha en skön semester!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Tack snälla och rara.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!

    Hoppas allt är bra med dig.
    Vad fint du har gjort med ljungen, nu börjar det kännas att det är höst på gång....

    Önskar dig en fin vecka med sol!
    Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  10. Fina kort! FÖrutom de där två sista kanske då... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja, det är då tur att bloggen finns så att man kan skriva av sig. För mig kan det bli väldans ofta. haha... Kram Stina

    SvaraRadera
  12. God kväll. Ja, nu är man inne och tjuvkikar lite och ser om ni gjort något nytt på de här dagarna. Tur att det inte bara är jag som är ledig och "lat", haha.
    Är hemma ikväll, sen i morron bär det av på tur med mor. Vi ska åka och titta på hennes gamla smultronställen, torpen hon hyrde tillsammans med far, och sen på eftermiddan ska vi hem hit och grilla. Så jag hoppas på uppehåll då i alla fall!!
    Ha en riktigt skön kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Oj vilket regn oväder.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Hoppas att du haft en bra vecka!
    Trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du njuter fortfarande. Inte spelar det ju ngn roll fastän det regnar lite emellanåt. Här har jag börjat jobba och det är full fjong. Skönt med helg nu. Kyligare har det blivit på nätterna. Faktiskt har jag just kommit in från nattpromenad med yngsta dottern. Dagens stegsaldo är 14564. Kanske jag borde skriva det i min blogg... du får veta det först. Haha... :) Nöjd är jag.
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  16. ja det är vilda bär som jag plockat.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  17. Du är snäll du.:-) Kram Stina

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.