söndag 22 augusti 2010

Nu har jag....

...haft ett par lata dagar.

En veckas semester kvar och denna helg har jag tillbringat i lathetens tecken.
Jag, en väninna, sonen och hans flickvän var ju på en Ålandskryss i veckan. Vid hemkomsten så stod flickvännens pappa och väntade. Han hade varit i Stockholm på jobb och skulle hämta upp sin dotter för att resa hem till Småland. Sonen hängde på så jag blev helt plötsligt "barnledig":)

Har inte gjort något särskilt, mest sprungit runt och flyttat på saker. Har tillbringat lite av tiden i min källare där jag målat en halv vägg :)
Har bestämt mig för att flytta ner mina symaskiner dit, så i Lördags var jag till kyrkans loppis för att leta ett skrivbord. Tur som en tok hade jag, hittade ett som var 100 cm brett och 185 cm långt med en hurts som går att öppna från båda hållen. Helt perfekt då jag kan ha en symaskin på varje sida och slipper att flytta på dem när jag växlar maskin. Ni får se hur jag menar när skrivbord och maskiner är på plats.

Idag innan jag hämtade sonen vid tåget så åkte jag ner till vår fina hembygdsgård...detta är mitt lilla torp *viftar med trollstaven*

Välkomna in ska ni vara till

Mor Stinas stuga


Torpet var stängt för dagen så några foton inifrån fick jag inte.



Önskar att det vore mitt på riktigt...



...men det är bara en dröm :)



Tänk att få sitta här och dricka kaffe ur finservisen :)



Trädgården var full av olika sorters blommor.



Tror jag ska fråga om jag får flytta in...kan väl vara vaktmästare eller så kan jag vakta hembygdsgården på natten :)


Handlade lite i handelsboden också. Men fick inte med mig det hem...hade glömt mitt bankkort hemma på bordet. Jaja, man är ju till åren kommen som ni säkert förstår *pekar uppåt*
Ni får se annan dag vad det är jag handlat, det får bli en tur dit i morgon så jag får hämta mina prylar :)

Hej Hopp från

Kristina

som nu ska ta en sväng ner i källaren.

10 kommentarer:

  1. Drömma ska man!
    Och när det gäller små hus så kan man bara inte låta bli.
    Låter som en smart lösning med symaskinerna!

    Försöker ju göra en pysselhörna här hemma och något optimistiskt så skulle jag göra en vikskärm...
    Men det går åt skogen just nu!
    Nya tag=))

    Börjar du jobba nu igen tro?
    Hur som haver så önskar jag dig en bra vecka/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jo vore ett lagomt torp i stället för vårt alldens för stoooora hus:/Jag börjar jobba i morgon, känns riktigt skönt:) kram kram

    SvaraRadera
  3. Tack för din snälla kommentar. Kul att du hänger på. Skönt att du har en vecka till kvar på semestern. Idag känns som den bästa dagen på länge,luften är hög och solen strålar glatt.Satt också vid symaskinen igår, det blir ett flaggspel till brorsbarn som fyller 3år snart. Han tyckte jag skulle komma på födelsedagen till Stockholm, men den blir nog postad, tror jag.Skulle vara intresant att se utställningen med terrakottasoldaterna.
    Det verkar väldigt praktiskt med ditt källarrum som du iordningställer.Allting på rätt plats och bara stänga till.
    Ha det gott!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Och du är flitig som vanligt, trots att du säger att du är lat! Förstår inte din tankegång riktigt där, men det kanske är åldern det också, haha.

    Ja, nu är semestern slut för i år. Puh, och stånk och pust. Men det går ju bra, när man väl är på jobbet. Jag hade ju två lediga dagar nu måndag och tisdag så jag ska väl inte klaga. STackars gubben fick ju kliva upp vid 6-tiden och ge sig iväg, hihi.

    Vad himla bra för dig med det skrivbordet. Kan tänka att det blir bra plats när det är så långt. Fast å andra sidan, efter ett tag så har man ingen plats i alla fall!!

    Hoppas du har en bra måndag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Åh, Vad hemtrevligt o mysigt det ser ut vid Stinas Stuga.....Hoppas att du får en bra vecka! Kramis Therese

    SvaraRadera
  6. Men vilket sött torp. Det skulle jag vilja ha.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Jag vet! Du kan bli torpets Hovfotograf! Visa bilderna på din blogg och sen är det bara att komma med lönekrav och kräva flextid! Grattis! :)

    Nu måste du se till att du är helt i skick innan du far i jobb. Så här kan det ju inte fortsätta!

    Ha en, trots trötthet osv, riktigt skön ledig semestervecka!

    SvaraRadera
  8. Vad kul om du fick lite tips till din drivved.
    Vilken bra idé med symaskinerna uppställda i källaren, det är så skönt att slippa plocka undan.
    Tack för att du ville länka till mig!

    Ha en härlig sista semestervecka!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Kikar in o tackar för titten!
    Hoppas att du haft en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.