onsdag 25 augusti 2010

Tyginköp och loppisvända...

....i grannlänet Dalarna.


Närmaste stället att köpa modetyg till klädsömnad ligger i dalarna....närmare bestämt metropolen Smedjebacken. Dit körde jag idag för jag behövde svart tyg till en klänning.

Men innan dess så var jag in på ett ställe som heter Dacapo och där hittade jag dessa saker....100 kr för betalade jag för fyra saker.

Glasburken är tillverkad vid Surte glasbruk och den ska jag ha värmeljus i. Handfatet från Kockums tänkte jag plantera örter i nästa sommar. Plåtburken passar på hyllan i köket och skrinet ska målas och i det ska jag ha mina kärleksbrev *fniss*.

Fina fötter eller hur :)

Åkte vidare till Ludvika och shoppade lite underkläder och strumpor. Köpte också tights med blommor på som passar till klänningen som jag ska sy...mina ben kommer att synas ganska bra om jag säger så :)

Hej hopp från

Kristina

Som nu ska ta en kopp te.

14 kommentarer:

  1. God morgon=))
    Men jösses! Syr du kläder också??
    Det har jag missat helt.
    Du är en mångsysslare!

    Det var ingen farlig summa för dom fyra fina sakerna.
    Kan tänka mig att skrinet kommer att bli en höjdare.
    Speciellt för små kärlekslappar*skrattar*

    Nu är det dags att inta en liter kaffe för att orka sätta sig på cykeln och sticka till jobbet...

    Må så gott/Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Härliga saker du fyndat för liten peng!
    Jo tack, jag har tänkt på skorna och faktiskt investerat i nya!
    Här är jag på väg till jobb, 9 - 14 i dag, så det är ingen lång arbetsdag. Sen blir det väl att jag far med yngre dottern till studiestaden, fadern skulle ju göra det i dag, men han sitter på ett sätt fast i Lappland... Hon ska ha så mycket saker med sej, så ngn bussresa är inte att tänka på.
    Nåja, kanske jag hinner shoppa lite också! Tights med blommor skulle vara kul :)

    SvaraRadera
  3. Så mysiga saker du hittade på där borta.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Alltid bra att ha saker:) Lådan till kärleksbreven blir ju perfekt;)Blommiga tights lyser upp i höstrusket:) Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt du haft det. Den där kärleksbrevs-lådan var fin. Hoppas du får många brev att lägga i den, hihi.

    Ja, om du kommer neråt Jönköping så måste du ju komma och hälsa på mig!!! Jag bor ju så nära den loppisen så det skulle vara jättekul. Den är inte öppen mer än september ut - tror jag. Men man kan gå in på hemsidan och kolla. De brukar ha öppet lite vid jul också.

    Har fortfarande inte hört vart jag ska vara efter tisdag kväll! Och nu är klockan snart 4 så jag kan tänka mig att dom på kontoren går hem. De är inte vidare snabbarbetade de där människorna. För visst kunde det vara roligt att veta om man över huvud taget HAR nåt jobb den 1/9!!

    Hoppas du får en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Ja, jag satt och letade efter de billigaste på nätet. Jag var också i en butik först, men där kostade de flera hundra mer än dessa.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Hej Kristina
    Fina fynd du gjort, fint och ha värmeljus i en sån burk. Och skrinet var jättefint, kommer bli ännu finare när du målat. Så bra och kunna sy sig en klänning, då får du precis som du vill ha den. Jag är bäst på raksöm...
    Ha en toppenhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Vilka fina saker du köpt på loppiset.
    Hoppas att du får en trevlig o skön helg! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  9. Det var ett bra pris för fina saker.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Tack för dina snälla ord hos mig, hoppas att du hittar tillbaka till mig!

    Finfina grejer du fyndat, just sådana där gamla glasburkar med kant håller jag alltid ögonen öppna för!

    SvaraRadera
  11. Jo tack, det gick bra att köra hem, det gick på en och en halv timme. Det var endast sju grader... nästa gång är det kanske på minussidan och då går det inte lika snabbt. Då smyger jag längs dikeskanten med bilen :)

    Nu torde väl din semester vara till ända, eller hur? Är du frisk nu eller?

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  12. Tack snälla gumman.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Vilka fina saker du hittade!
    Den där glasburken skulle jag vilja ha. Jättefint med ljus i. Jag har satt vårlökar i en liknande en gång, blev också fint.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Kikar in o önskar dig en bra vecka....
    Ser fram emot att få se dina fina hissgardin också....Fniss! Kramis Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.