söndag 29 augusti 2010

Nu är det slut....

...på sötebrödsdagarna.


För i morgon är det som vanligt igen, nu är semestern slut :(

Har haft en helt ok semester, mest slappat men har spurtat lite på slutet :)
Har faktiskt putsat köksfönstret och fönstret i sonens rum, jag har också gjort lite höst i mitt kök.
Har sytt en hissgardin i svart-vit rutigt tyg och pysslat med lite annat också...mitt kök är så litet så det är svårt att fota med min lilla kamera.
Jag ska göra ett försök när jag är klar med allt.
Kom på att jag ville ha en svart hylla så det var bara att sätta igång...

...startade som vanligt med en brädhög.


Men denna gång så var jag så smart att jag målade och vaxade det som skulle vara inåt innan jag skruvade ihop hyllan.
Jag tycker att det är besvärligt och svårt att få snyggt när jag målar hyllor, men nu gick det som smort :)



Nu är det bara utsidorna kvar...så enkelt det var att göra på detta vis.
Jag målar med V-slip och sen vaxar jag det hela med ofärgad vax.


Ivrig som jag är så sitter hyllan på plats...tror inte färgen hann torka men det märks inte förens jag tar ner den igen *fniss*
Den vita som satt där innan var det första jag snickrade ihop, men nu ligger den på vinden....kanske den får komma ner till våren :)



Måste bara få visa dilutinflaskan som jag hittade på ett loppis i Dalarna...någon har varit till Fagersta och handlat dilutin och jag hittade den tomma flaskan flera mil hemifrån :)
Nu står den på hyllan bredvid bleckburken som jag hittade på loppis förra veckan.



Veckan som kommer är det syjobb som gäller....ska sy mig en klänning, för på måndag nästa vecka är det party igen. Mer om det senare i veckan :)


Hej hopp från

Kristina

som nu måste bädda lakan i sängen, för det hade hon glömt i sin iver att få hyllan på plats :)


7 kommentarer:

  1. Applåderar här!!
    Jädrans vad du är duktig!

    Putsa fönster...
    Skulle jag behöva göra men drar på det så länge det bara går av någon anledning.
    Så himla tråkigt.

    Dessa fina flaskor som jag aldrig hittar!
    Men jag hittade såna där små labbflaskor, förvisso nya men dom får vara vaser nu.
    Så jag visslar ändå=))

    Hoppas att du får en bra start på jobbandet/
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Vilken flit så här i semesterns sista glimrande minuter. Och fin blev den, din hylla.

    Putsa fönster ska jag göra lite längre fram. Först får man önska sig bättre väder innan man sätter igång, hihi.

    Hoppas det gick bra på jobbet idag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Oj, va du jobbar på och fint blir det. Loppiset gav verkligen fina fynd.
    Hoppas du får en bra vecka, med höstluft och mycket sol.
    Ha det gott! Anita...

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har visst haft semester någon gång.. men det var såååå lääänge sedan, känns det som nu..
    Så väldigt duktig du är som snickrar ihop en tallrikshylla, och snygg den blev i svart!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Vad duktig o energisk du varit. Jag skulle också behöva putsa mina fönster, dom är verkligen gräsliga efter sommaren....

    Din tallrikshylla blev ju jättefin o flaskan var såå charmig!

    Hoppas att du får en fortsatt bra vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Jag har väl sagt det förut, men "Du är inte klok du Stina!" Du är sååå duktig!
    :)
    Hoppas du är frisk nu när du är tillbaka i jobb!

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.