söndag 18 juli 2010

Present från Rissajaure/Trollsjön....



...eller " Sjön som glimmar som eld "


Var och hälsade på en väninna i helgen som nyligen kommit hem från Kiruna. Hon tyckte att jag behövde lite energi från sameland så hon hade hämtat en sten till mig uppe vid Trollsjön. En vacker sten med "Kartlav" på.

Hon vet vad jag tycker om :)




Isen ligger fortfarande kvar på sjön.
Ser ni folket längst ner till vänster på fotot?




vill ni veta mer om Trollsjön så klicka här

Jag är inte särskilt aktiv på bloggen som ni säkert märkt.
Man kan nästan säga att jag har en liten paus :)


Hej hopp från


Kristina

som tycker att det är lite svettigt :)





6 kommentarer:

  1. Det var en fin sten du fått, men fy sjutton att stå däruppe och fota!! Är ju så höjdrädd av mig så det hade jag aldrig vågat, hihi.

    Jo, nog har vi lyckats bra med våra barn och barnbarn men så har dom ju att brås på också!!!

    Jag är så evigt tacksam att det inte är så varmt här idag. Precis lagom med lite över 20 grader. Jobbar kväll i morron så då hoppas jag sannerligen att det inte är 30 grader varmt igen. Gillar egentligen inte värmen alls, men vad kan man göra? Bara att gilla läget.

    Vad det lät härligt med den där trippen ni ska göra. Hoppas ni får det riktigt skönt därute. Passa på och njut ordentligt.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Jaha, och nu var det jag som var knäpp!! Glömde ju totalt svara på frågan om mitt jobb. Jo, jag är kvar där till den sista augusti, sen vet jag inte vad det blir. Men vi jobbar 4 veckor först nu, sen har vi en veckas semester till och därefter är det bara 1½ vecka kvar därute. Annars kunde jag tänka mig att gå hemma med avgångsvederlag (hihi), fast rulla tummarna hade jag nog inte tänkt mig. I alla fall inte BARA!
    Kram igen, Elzie

    SvaraRadera
  3. Hahhaa, då jag läste din kommentar hann jag redan börja fundera vad jag skulle svara. Läste vidare och såg att du skojade :)
    Skrev ett nytt inlägg precis om det, att ingenting blev som planerat.
    Vem är dom som står där nere till vänster? Och vem har fotat så högt ifrån? Huuuj så högt.
    Jag bar en gång en massa såna där stenar då jag vandrade i Lappland. Hade dem i ryggsäcken för jag skulle ju ha hem så många som möjligt. Mor och far var helt förfärade! Att jag orkat bära dem alltså. Jag tycker också att de är så vackra...
    Ha så bra början på veckan!

    SvaraRadera
  4. Och nu får jag önska dej en trevlig helg!
    :)

    SvaraRadera
  5. Jo tack, här är det nu en lugn helg och jag ska småningom tyst smyga iväg till röjningen där jag trivs så bra just nu. Sen föra iväg en del saker till loppiset. Väntar så på stunden då jag äntligen fått rummet till en fungerande pysselosv plats! Hålla på med ngt och inte alltid behöva städa undan utan gå dit då andan igen faller på.
    Ha så bra i dag!

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.