söndag 27 juni 2010

Blivande....

...golfproffs och simdrottning:)

Så peggar då det blivande golfproffset Viggo upp...

....miss på första försöket...kanske lite ofokuserad :)

Fokuserar på bollen igen och

svingar...träffar klockrent och


bollen far iväg...långt, långt bort.

Men tro nu inte att lilla herrn var nöjd med det.
Han var så besviken för att han inte kunde som pappa...han ville att det skulle flyga grästuvor :)
Mamma och farmor hade fullt upp med att förklara, att man gör fel då och att det är bollen som ska fara iväg :)


Sen har vi denna lilla skönhet...

...Beate...som älskar att busa och bada :)
Hon är nu 8 månader och dyker redan från bassängkanten.

Fötterna gick som små paddlar och hon hade säkert doppat hela sig om hon fått för mamman :)


Hej hopp från

Kristina

som nu ska ut i solen,
innan det är dags för ett 21 timmars pass på jobbet.


11 kommentarer:

  1. Underbara ungar!
    Vad vore livet utan dessa guldkorn?
    Härlig känsla fick jag nu och började längta efter syskonbarnen!

    Njut nu innan ditt långpass/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Så fina småttingar:) härliga bilder:) Jag väntar och väntar kan du tro;);) kram kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, vad ska det bli av dom? Fniss! Det ska börjas i tid.....Hoppas att du haft en trevlig midsommarhelg! Lycka till med ditt jobbarpass! SommarKramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka vita ben jag har!!! Härligt att se kusinerna in action! De har en ganska kavat farmor att brås på... Kramar från Hanna och Beate

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder. Han blir nog proffs när han blir äldre. Fast utan rykande grästuvor då, haha.

    Tiden går säkert fort tills du får din semester. Vi har redan haft två veckors ledigt och NU som först känns det som semester. Gubben är iväg med sitt barnbarn för hemfärd och vi får lite tid att rå om varann - och göra sånt VI gillar, haha. Som att gå på loppisar och annat!
    Hoppas du får en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Vilka ljuvliga barn! Fina bilder och så kul berättat!
    Här håller jag andan inför värmeböljan som är på kommande... Har varit så nöjd med mellantemperatur :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Jag brukar glömma bort det där med bok, bra att bli påmind! I dag ska jag sköta lilla prinsessan då de flesta som inte jobbar far och tittar på studielägenheter, det är ju dags för det nu igen om de ska hinna få.
    Ska faktiskt ge dagen ett Boktema. Vi kan fara till biblioteket till stan och sen ha läsparty under ett träd i sköna stolar. Med lite picnic... :) Tack för tipset!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Måste ju titta in och önska dig en fortsatt skön vecka. Vet att du jobbar, himla oturligt när det är sånt väder. Jag bara hoppas att det inte blir så fint när jag ska börja jobba, men så elak får man väl inte vara, haha.

    Nu ska jag äta jordgubbar som gubben plockat av. Ha det så gott, om en vecka är det hemdags för den här semestern, puh!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. Hoppas du har det riktigt bra!

    SvaraRadera
  10. Skönt att det blir aningen, aningen svalare nu. Inte mycket men...
    Jo, det blir lite pauser nu och då så här mitt i sommaren. Vi gör en massa annat än sitter vid datorn. Kul är det i alla fall att se att ngn hälsat på då man varit borta! Tack för det :)
    Fortsätt o njuuut!

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.