fredag 11 juni 2010

Fortsättning på projekt balkong...

...som snart är slutfört.

Här duggar inte inläggen tätt som ni säkert märker och inte är jag särskilt aktiv hos er heller. Men jag har haft fullt upp med mitt balkongprojekt. Nu är det inte mycket kvar att göra, lite småpyssel, sömnad och ett litet byggprojekt :)

Jag har i första hand fixat balkongen för mig och sonen. Men det finns plats för fler och extra stolar finns att hämta på vinden :) Det är ju här jag ska tillbringa mina sommarkvällar...jag har min semester i augusti i år.

Detta är höger sida..."kökssidan"

Har inte haft tomatplantor sen jag bodde i hus....mer än 20 år sedan....men nu fick sonen för sig att det skulle vi ha i år. Planterade körsbärstomater i en trälåda från philips och satte dit en bit rostig armeringsmatta som stöd.


Hittade denna rostiga fjäril när jag var på shoppingrunda igår. Tyckte ett den var så charmig och kunde inte motstå den.

Denna hamnade på väggen ovanför "tomatodlingen"
Timjan och rosmarin...ska nog byta ut spikarna, ser inte så bra ut ser jag nu :)



I hörnet står denna gamla cykelkorg med rosa pelargoner.


Mitt på balkongen finns "matplatsen" anpassad för två med det går att sitta fyra om man tränger ihop sig :)

Till vänster är "rumsdelen" där vill jag ha en träsoffa men har inte hittat någon som passar. Den får inte vara längre än 180 cm och de flesta jag hittat är runt 190 cm. Funderar på korgstolar också...gärna grå...men har inte riktigt bestämt mig ännu.

Kortet tog jag i går kväll i solnedgången, det ser ut som träden har gula löv :)

Smultron och en sorts nejlika i grå korgar på väggen...och så de fula plaststolarna som får hänga med tills jag hittar det som passar mig.

Inte direkt proffsfoton, men jag gör så gott det går med min lilla kamera.


Hej hopp från

Kristina

som nu ska ladda för en lång helg på jobbet.


12 kommentarer:

  1. För effektens skull kan jag säga att jag satt helt tyst och tittade på bilderna...
    (Tystnad är inte min styrka så förstår du)
    Så jä... jä... FINT!

    Jag måste göra något åt min balkong, så är det bara!

    Ha en bra jobbhelg/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort det. Inte klokt vad lite trä kan göra för en balkong!!

    Tycker inte det är nåt fel på dina bilder. Man ser ju precis vad allt föreställer, hihi.

    Hoppas du får en bra helg. Vi åker iväg till husvagnen i em. Ska bli skönt att bara komma iväg. Men det är nog bäst att stänga av telefonen!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Haha, du är för rolig!
    Ja, det finns två av mig. Numera ljus efter vad man kan kalla en begynnande 40-års kris!
    Älskar att driva med mig själv och mina divaliteter*skrattar*

    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Men fy fasiken vad snyggt det blev!! Vilken tur (för dig) att vi inte kommer bo kvar där vi är, då hade jag förmodligen velat leja dig och göra samma sak med våra balkonger! ;)

    SvaraRadera
  5. Så fiiiint du har gjort det. Härligt att sitta där vid ditt bord och dricka sitt morgonkaffe. Skulle vara det :)
    Ha en skön helg du också!

    SvaraRadera
  6. Du är ju helt otrolig:) så kreativ så jag får ståpäls;) jätte jättefint har du gjort det.Puss kram goa stina.....

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Vad fint o mysigt du har på balkongen. Älskar bilden på cykelkorgen med dom rosa pelagonerna! Såå fint....Sommarkramar Therese

    SvaraRadera
  8. Vi är säkert ganska lika... Ibland behövs vila, men för det mesta börjar det pittra i en och man funderar att hmm det och det kunde jag ta itu med.
    I dag har varit en ganska "lat" dag. Fast nog har jag gjort mycket :)
    Ha så bra i jobbet!

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Måste ju bara kika in och önska dej en bra början på veckan :)

    SvaraRadera
  11. skickade mail i stället. kram

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Hoppas att du haft en bra dag. Lycka till med din clematis o stege som du skulle tillverka, blir säkert jättefint! Önskar dig en fin o solig tisdag! Sommarkramar till dig! Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.