onsdag 2 juni 2010

Projekt balkong...

...är nu igång.


Tänkte visa lite av mitt balkongprojekt, det är fortfarande mycket kvar att göra men jag ser redan en stor förändring till det bättre.

Så här såg vänstra sidan ut på eftermiddagen...tjusig plåtskärm i grönt och grått. Där ska ett vitt "staket" monteras....sonen har varit snäll och målat alla brädorna till det idag så i morgon kan jag spika ihop det.

Där de bruna stolarna står ska förhoppningsvis in en liten kökssoffa.

Detta är den högra sidan efter det att jag monterat "staketet" som sonen och jag släpade tre trappor upp. Fattar ni hur jobbigt det är att bära ihop med en "jagvethurmanbär" son :) Satte fast det hela med bultband så att jag kan ta bort och ställa upp "staketet" på vinden över vintern.

Hela balkongen kommer att kläs in, jag är så trött på den fula plåten. Redan ifjol så hade jag denna tanke men kom aldrig till skott då :) Långsidan ska få staket ända upp mot räcket har jag tänkt...blir det för kompakt så kan jag alltid såga av en bit.

Har en ganska stor balkong nästan 4 m lång och 2 m bred men tycker inte att jag har fått till det...jag har pysslat och flyttat om men det känns ändå inte bra. Men jag tror att detta projekt gör mig nöjd och glad :)
Jag har moterat ihop två stycken överskåp och fått en bänk i arbetshöjd. På den synliga kortsidan har jag spikat dit ohyvlade brädor och målat ett lager vitfärg. Eftersom jag inte har några dörrar så ska jag sätta dit ett tygstycke istället.


Här har jag snickrat ihop en blomlåda lika lång som fönstret som också ligger till vänster.


Så här ser det ut in ifrån...lite fint är det när blommorna ute matchar färgmässigt med det som finns innanför fönstret :)

Fortsättning följer nästa vecka för på fredag bär det av till Jönköping på kusinträff...det ska bli skoj :)



Hej hopp från

Kristina

Som nu ska inta ryggläge i snarklådan.


13 kommentarer:

  1. Sitter här och suckar med morgonkaffet...
    Hur smart är inte du??!!
    Som klär in balkongen!
    Skitsnyggt rent ut sagt!

    Det är så jag skulle behöva göra för att göra något bra av min balkong.
    Du vet, gammal plåt,flagnad färg och det gråa betonggolvet.
    Men nu fick jag inspiration!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vad du arbetar och sliter. Fint blev det också. Kan förstå att du inte gillar den utsikten. Hade sånt där jag bodde förut också och det var ingen höjdare.
    Som jag sagt många gånger tidigare så är du jätteduktig på att snickra. Skulle nog gå på kurs hos dig, haha!!
    Vad konstigt! Vi ska också på kusinträff på söndag. Det är gubbens kusiner som ska träffas. Får väl se hur det blir.
    Hoppas du får en riktigt mysig helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. så fint det blir.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  4. Jag blir alldeles matt.
    Hur orkar kvinnan?
    :)

    SvaraRadera
  5. Hämta den!Hämta den!
    Klart du måste släpa hem sängen*skrattar*

    Äntligen Fredag! Wii!

    Fin helg till dig/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Tack för dina ord, det ser så fint ut hos dig! Hoppas att solen lyser på dig idag! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! vad fint du gjort vilken fantasi du har..underbart:) Här är det som vanligt, känns jobbigt(are) så här i avslutningstider, likaså förra året. Hoppas du får en härlig helg nu med alla kusiner, roligt. Jag ska roa mig med jobbarhelg:) var rädd om dig kram kram

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har gjort det! Kommer säkert att bli mysigt att sitta där i sommar. Jätte fina pelargoner!
    Ha det så gott i helgen!
    Märta

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig och att du haft det trevligt på din kusinträff! Önskar dig en vacker o sköön söndag! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att önska dej en fin söndag! Här skiner solen och det är så där mittemellanvarmt, alltså perfekt!

    SvaraRadera
  11. Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Kikar in o Tackar för titten....Hoppas att du har bättre väder än mig, här regnar det idag! Men efter regn kommer sol....Ha en bra dag! Sommarkramar Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.