lördag 29 maj 2010

Ljuvliga konvaljer....

...och lite annat.


I går var jag till grannsamhället Norberg och kikade lite...var en utförsäljning på en sportaffär som intresserade mig. Hittade ingenting som föll mig i smaken så jag tog en promenad på samhället istället.
Norberg är en fin liten "by" men många gamla vackra trähus och anrika
Elsas konditori
Om ni har vägarna förbi Norberg någon gång så gör gärna ett besök där, prova gärna deras egna "tangobakelse" så smarrig så :)

När jag åkte hem så tog jag gamla vägen...en smal asfalterad kostig.
Kom på att jag skulle plocka liljekonvaljer, solen sken, fåglarna kvittrade och det var så fridfullt i skogen.

Lavklädd gren med alldeles nya skira granskott i änden...livskraft.

Ett lärkträd som nyss fått nya barr men med gamla kottar :)

Sen stannade jag till på en gammal avrättningsplats. Har åkt den här vägen många gånger men aldrig sett den tidigare...den ligger bara ett par meter från vägen. Jag är ju närsynt men denna stora sten borde jag sett tidigare :)

I en björk bredvid hängde denna dörr så rostig och fin tror den är från en traktor...tänkte ta med den hem men då hade väl sonen fått spel :)
Ni skulle sett hur han såg ut när jag kom hemsläpandes med en rulle rostig taggtråd :)


Nej, nu har jag inte tid att hänga här mer har lite jag måste ordna med.

Hej hopp från

Kristina

som nu ska förbereda morgondagens middag.


15 kommentarer:

  1. Hej vännen! Norberg låter väldigt mysigt, ska absolut lägga det på minnet om jag är ute på "tur"....Vilken vacker bukett med konvaljer du plockat! den doften är examen o sommar för mig! Hoppas att du får en Trevlig o Mysig Morsdag rara Kristina! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. Ljuuuvliga bilder. Inte avrättningsbilden, men de andra :) Jag riktigt känner doften av liljekonvaljerna!
    Jag förstår din son, tycker lite synd om honom. Min familj har en likadan mor som du verkar vara, släpar hem det ena och det andra. Men jag brukar säga åt dem, att de har bara en mamma och får vara nöjda med denna unika varelse!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, tangobakelse lät ju väldigt intressant!
    Ahh, hade släpat hem dörren direkt!
    En skatt minsann.

    Och jag älskar bilden från avrättningsplatsen.
    Historieälskare som jag är så tycker jag sånt är spännande och lever mig in i historian.
    Verkar som att alla mina personlighetsdrag kommer till sin rätt på din blogg*skrattar*
    Måtte du inte tro att jag är en galen person!

    Hoppas att du får en riktigt skön dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Hej vännen, ja men visst är det väl fint i Norberg. men gångerna jag fikat på elsas är få, visst är det konstigt där man bor, undersöker man sällan ställen. Men avrättningsplatsen känner jag till läskigt ställe, kryper i skinnet när jag varit där:/ Puss Kram vännen

    SvaraRadera
  5. En rostig traktordörr... ja, JAG hade inte blivit förvånad! ;)
    Kram/Anna

    SvaraRadera
  6. gullis, nej de som förstår behöver inte säga något, en kram är nog, de som inte förstår säger mkt!!..du förstår vad jag menar..Puss kram

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Norberg lät verkligen som en liten mysig plats. Och du verkar ha hamnat på en fin väg. Om det går, så kör vi alltid mindre vägar. Där kan man ju se lite, inte fara fram som en idiot på motorvägar och annat. En gång lurade jag ut gubben på en väg i Linköpingstrakten. Den gick verkligen i böjar och vi trodde till slut att vi skulle komma tillbaka till utgångsplatsen, haha. Men vi kom fram. Vi var bara glada att vi inte hade husvagn med oss den gången för det kändes emellanåt som att åka nere i Spanien eller Italien.

    Har just planterat blommorna jag köpte i lördags. Vi har en jättefin blomsterbutik inte långt ifrån där jag jobbar, som har så fina blommor. Nu fick jag t o m tag i en Kattfot som jag planterat i ett land. Hoppas den tar sig!!

    Ha en skön kväll. Själv njuter jag efter en helg + måndag med jobb i 32,5 timme!! Lite VÄL mastigt kanske.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Tack för dina givande kommentarer! Det är alltid lika uppskattat ska du veta.....Jag har tyvärr drabbats utav sorg efter min goa släkting o vän, så jag skriver mer en annan dag när jag kännner mig gladare.....Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  10. Så härliga naturbilder, konvaljer :0) vackra och doftar gott, tyvärr inget för mig att vara för nära...:(

    Önskar dig en härligt go tisdag!!

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  11. Jo tack, jag hålls fortfarande på plankan. Drar några djupa andetag nu och då. Man måste ju inte göra precis allt som man alltid gjort hittills. En del saker går att hoppa över. Galant.
    Ha en god dag!

    SvaraRadera
  12. Klart att det är okej att låna bilden.
    Och tack för dina rader på min andra blogg!
    Jag fnissade stolt!

    Kram Hannis
    Ps. Säg till om du vill ha detaljbilder på knopparna så fixar jag det

    SvaraRadera
  13. Fina bilder du tagit!
    Lät lite läskigt med avrättningsplatsen.
    Kan tänka mig att din son skulle blivit lite förundrad om du kommit hem med den dörren!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Tack för dina värmande ord....Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.