tisdag 15 juni 2010

På ett besök...

...i storstan


Var vi igår sonen och jag, han var till tandregleringen och då passade vi på att besöka IKEA.
Jag hade ju tänkt mig en soffa på balkongen men vem har tid att vänta på att hitta en...inte jag i alla fall. Jag kunde också tänka mig grå rottingstolar och det hittade jag. Trodde de skulle vara för stora med det funkade, sköna att sitta i är de också och har en tanke att jag kan ha dem inne under vintern.



Lite tyg blev det också, så idag har symaskinen varit framme hela dagen.
Har blivit både stolkjolar, kuddfodral och förhänge till skåpet.



Hej hopp från

Kristina

som nu ska hoppa i säng.

8 kommentarer:

  1. God morgon!
    Hittade du rottingstolarna på stora Ikea???
    Dom ser fina ut, lite gammal stil på dom.
    Fint och somrigt tyg!
    Tycker det brukar vara svårt att tyg där men jag hittade faktiskt grått linnetyg.
    Som jag letat som en tok efter!

    Nu ska jag måla en vända till....
    Börjar bli lite less nu=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev. Finns det något du INTE kan, hihi? Du snickrar och syr med samma iver.

    Ja, inte är det roligt att inte ha något fast att göra, men vi får väl se vad det blir framöver. Gäller att vara ute i god tid för kommunen säljer ut ett jättestort boende nu. När ska de här idiotierna sluta?

    Hoppas du får en solig och fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Så fint. fattar inte att du kan allt, varför blev du inte slöldllärare i stället eller något inom hantverk. Men det är klart då hade det varit ditt jobb och du hade säkert inte tyckt då att du ville hålla på med det på din fritid. Men fint är det...alltid.Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    vad duktig du är på att sy, dom ser ju nyinköpta ut....hoppas att du får en bra dag trots att solen skiner och du ska jobba! Många Sommarkramar till dig goa bloggvän....Therese

    SvaraRadera
  5. Kikar in o Tackar för titten. Hoppas att du får en fin dag med mycket solsken! SommarKramar Therese

    SvaraRadera
  6. Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du haft en bra dag. Önskar dig en Trevlig helg! Ska du på Vicktoria o Daniels bröllop? Fniss! SommarKramar Therese

    SvaraRadera
  8. Och: Vilka fina virkade saker du har på stolarna!!! Har du suttit och virkat dem nu? :) Verkligt fina är de, dina stolar.
    Suck. Vi har så lång väg till Ikea. Har lite småsmå planer att besöka Ikea ngnstans i sommar.

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.