torsdag 17 juni 2010

Det sista bygget...





...på min balkong är nu slutfört...inte :)


Detta är det lilla bygget som jag skrev om i ett tidigare inlägg...

...blev en liten holk.
Sitter på en bräda som varit med om en del...

...hittad i strandkanten, grå och fin. Har varit bl.a adventsstake och hylla tidigare och nu "holkhållare"

Den lilla trädroten som ligger uppe på holken kommer från outback i Australien.

~~~~~~~~

Sen var det då projektet som aldrig verkar bli färdigt. Satt i går förmiddag i nya fotöljen med min kaffekopp och kände mig nöjd med mitt arbete. MEN...inte riktigt nöjd ändå, för när jag tittade mig omkring

så såg jag detta...

...och detta.

Det var då jag insåg att det inte var färdigt ännu...fick vara färdig i ungefär 2 timmar i alla fall...sen var det bara att ringa och beställa lite mer virke, och i morgon ska jag hämta hem det. Så i morgon kommer målarburken, hammaren och spiken fram och det är bara att sätta igång...igen :)

Hej hopp från

Kristina

som snart får "pippi" på detta projekt :)

9 kommentarer:

  1. Hihi tur att du slipper få långsamt;) Ha en skön helg kram kram

    SvaraRadera
  2. Du är en flitig arbetsmyra du!!

    Hehe, gillar din fågelholk!
    Tänk om någon skulle flytta in??

    Ha en skön avkopplande helg/
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  3. Ja, men det passar väl bra att ha en holk då!!! Så söt den vart. Och jobbar och sliter gör du, men idag har faktiskt jag också gjort en del. Nämligen dammat! Och det var välbehövligt, det kan jag tala om. Puh!

    Jaha, om man inte har arbete så tar man sig...hihi.
    Hoppas du får en skön helg i alla fall.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis vad du talar om. Man tittar sej omkring och får lite pippi på det ena och det andra...
    Lilla bygget är så fint!
    Ha så kul på bröllopet!

    SvaraRadera
  5. Åhh, Du är så pysslig o duktig! Din lilla holk är såå fin! Hoppas att du haft det bra med barnbarnet i helgen! Önskar dig en Trevlig Midsommarvecka! Sommarkramar till dig från mig. Therese

    SvaraRadera
  6. Ville bara önska dig en skön vecka och en bra midsommar. Åker till vagnen i morron bitti. Ha det så gott så hörs vi!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Så söt holk du har fixat!
    Din balkong blir så härlig, tänk du har ju ett helt nytt rum nu till sommaren!
    Har haft små Västeråsare på besök i helgen! Barnbarnen var här och vi fick vara barnvakt medan föräldrarna var på 30-årskalas. De är ju helt ljuvliga de små damerna.
    Ha nu en riktigt skön midsommar!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  8. Det blir lite mindre med tid att skriva då man har tid. Det låter ju konstigt, men så är det :) tiden räcker inte till. Finns så mycket jag vill göra och märker hur dagarna flyger iväg!
    ha det så bra du också i morgon = i dag

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.