söndag 9 maj 2010

Så är det då...

...snart slut på helgen.


Svisch säger det och så är den förbi.
Inte har jag varit särskilt flitig heller, har mest varit i min källare och målat.
Fick ett skåp hemkört i måndags som jag hade tänkt att sonen skulle ha som tv-skåp. Trodde jag ja...han hade sagt tidigare att han ville ha ett och jag har letat med ljus och lykta efter ett som skulle passa.
När jag så hittat ett och tagit hem det så har den lille herrn ångrat sig.
Så nu målas det för fullt och något annat här hemma får stryka på
foten och hamna på vinden :)
Har också börjat med stolarna som jag "ärvde" av stora sonen....de som jag inte skulle stressa med men jag är som jag är och kunde inte åta bli :)

Bilder från i somras


som min dotter tog innan hon skulle åka hem igen till landet


där färgen grön är en bristvara :)



Ljuvliga blåklockor och vackra prästkragar....
mina favorit sommarblommor.


Detta är färgen nummer ett i Australien...den röda jorden.


Och en stor blå himmel som som är full av stjärnor när mörkret faller och ett hav som är helt otroligt blått och klart.

Hej hopp från

Kristina

Som nu ska krama kudden.

7 kommentarer:

  1. Så fina bilder. Havet ja det är underbart!Men svenska somamren med sin grönska det är ngt speciellt. Var rädd om dig kram kram

    SvaraRadera
  2. Den där röda jorden gillar jag!
    Underbara bilder!

    Visst är jag lite knäpp, jag samlar på saker och har en massa underligheter för mig *skrattar*
    Min ena syster säger att jag kommer att sluta som ett original med 8 katter och högvis med saker!
    Men det kommer att vara vackra saker i alla fall=))

    Kram Hannis

    Ps.Nyfiken på skåpet!

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter som du varit riktigt flitig i alla fall. Fast, du kanske inte tycker det själv, hihi.
    Har jobbat halva dan idag, sen var det äntligen dags för fönsterputs hos mor. Så nu är DET klart. Önskar bara jag kunde putsa här också och hänga upp lite rent i fönsterna. Hatar att ha så smutsiga fönster.
    I morron hoppas jag på trädgårdsväder. Om inte meteorologerna har något emot det?!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du inte alls varit flitig i helgen, bara varit i källaren och målat en massa :)
    Vilka härliga bilder din dotter fotat.

    ... och vips är det helg igen!

    SvaraRadera
  5. hej min vän, ja nu är det officiellt. Vet att du aldrig skulle sagt ngt:)jag förstår att det är en härlig känsla och jag försöker verkligen tänka positivt glädjen med dem måste få ta plats..men visst fan känns det i hjärtat, konstigt vore det annars. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Åhh, Vilka fina bilder du bjuder på..Hoppas att du haft en bra dag! Önskar dig en Trevlig o Skön Kristihimmelfärdshelg! Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.