torsdag 13 maj 2010

Gammalt skrot...


...blir pärlor med lite ny färg.

Ett helt vanligt furuskåp som kommer från Ikea eller Jysk.
Från att ha varit smutsig och fult så står det nu hos mig som en liten pärla....skåpet som inte sonen ville ha :)


Den nya färgen är grå, gångjärn och beslag är spraymålade svarta. Sandpappret har varit framme igen och jag känner mig så nöjd med resultatet.

 Men insidan är vit.
Detta skåp ska stå i min hall och i det ska mina tröjor och jumprar förvaras. Byrån som står där nu förpassas upp på vinden :)

Stolarna jag "ärvde" av stora sonen, en som är färdig och den sitter jag på nu. Den andra står i källaren och väntar på mig :)


Hej hopp från

Kristina

som sitter här med rinnande näsa.

15 kommentarer:

  1. Flitiga Stina, du är så otroligt duktig! Du borde satsa ditt intresse på heltid!
    Varma sockor på och vila mycket så blir du fort frisk!

    SvaraRadera
  2. Vännen du skulle behöva komma till mig och inreda lite, nu har vi alldelens för stort och för många rum..men har svårt att flytta också, det är ju här Josefine finns med....Underbart fint skåp. Duttiga du;) puss kram

    SvaraRadera
  3. Jo, nog kan man förändra mycket med färg - och sandpapper, haha. Jättesnyggt blev det och hur praktiskt som helst för förvaring.

    Hoppas du är ledig i helgen. Själv börjar jag jobba 4 idag och jobbar till 2 i morron. Känns sådär när "resten" av familjen är ledig i 4 dagar. Men det får ju gå det också.

    Känner också av en rinnande näsa och sårig hals. antagligen det som flyger omkring i luften som ställer till det.

    Ha en bra helg och njut av ev sol.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Jo tack, det har varit en alldeles underbar dag här. Värmebölja på gång och faktiskt kan det vara så att det just börjar regna.
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Tack för dina rara ord inne hos mig ang. Växthuset. Hoppas allt är bra med dig! Skåpet är ju jättefint, vad duktig du är, och stolen blev kanonfin vit! Kan jag komma med lite stolar till dig? Fniss....Trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Här är en tryckande värme. Åska i luften och det har varit mycket varmt här i dag.
    Säkert riktigt kul för sonen om han får en syl i vädret, lät det som på dej :)
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  7. Nog blev det en pärla allt!
    Gillar den där lite "gamla grå" färgen.

    Hoppas du inte har blivit sjuk och att du kan njuta av solen!
    (jag tar för givet att den skiner i hela Sverige*skrattar*)

    SvaraRadera
  8. Men attans vad du är duktig!
    Var ett tag sedan jag tittade in och hej å hå vad du har varit i farten! Är det OK om jag försöker mig på att göra en likadan med krokarna du täljt och allt?!

    Skåpet ser ju antikt ut, tur att du tar hand om sånt som sonen inte vill ha, men ångrar han sig inte när han ser hur fint du gör av sakerna?

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Förstod att en del av din helg gått i jobbets tecken. Jag i jobb igen i morgon och resten av denna kväll går åt till att förbereda veckan ngt så när.
    Helgen har varit underbar. I morgon borde jag börja med lite blomsaker, inte riktigt min grej just nu... Väntar på inspirationen! :)

    SvaraRadera
  10. Hej Kristina! Tack snälla du för dina vänliga ord, du gör mig verkligen glad! Hoppas att du haft en fin helg och att din nya vecka blir bra. Många Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  11. Vilket fint skåp du har fixat till! Klart att du ska känna dig nöjd med det arbetet. Hur fint som helst!
    Ha en bra vecka!
    Märta

    SvaraRadera
  12. Ha en fin början på veckan! Här är det riktigt varmt ännu, men hinner inte njuta utomhus i veckan för det är ganska mycket med jobbet såhär i slutet av terminen. Småningom blir det svalare, men det gör inget. Huvudsaken vi slapp snöbergen!
    kramar till dej

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Vad glad jag blir när du kikat in på min blogg...Du lämnar alltid så rara kommentarer hos mig som gör att jag blir så glad.....Hoppas att din dag varit bra! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  15. Hur är det med hostan? Hoppas du börjar bli ok. Nu får du gissa, eller kanske du vet, vad maskinen kan användas till. Har en bild... Tyvärr förstår jag mej inte på klockan så jag väntar tills ngn med hjärna kommer hemåt :)

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.