torsdag 20 maj 2010

En nattgäst har anlänt....


....och ligger nu i min säng och sover.


Nu ska ni inte tro att jag släpat hem något "mansfolk"
för då tror ni fel.
Någon sådan finns inte med på min "villhalista" för tillfället :)

Undantaget är denna lilla goding då, som nu ligger i min säng. En svettig och lockig liten lintott som är ledig från dagis i morgon.


Tänkte att vi skulle passa på att göra något skoj, så i morgon förmiddag åker vi iväg på en liten resa...

"Lamor, Tea, Pia, Giggo åka tåg...näää mamma"
säger Viggo 2,5 år :)

Med på resan ska kära väninnan och hennes lilla lintotta :)
Resan tar ca 10 min och vi hamnar då i Ängelsberg.
Från stationen tar vi apostlahästarna kopplar på vagnarna och drar till bruksområdet och herrgårdsparken för lite picknick och lek.
Vi hoppas förstås att väderguden är med oss...

vill vi ha så klart :)

Järnbruket i Engelsberg
var ett av världens mest framgångsrika under 1700–talet


och är nu ett av Sveriges 14 världsarv


bruket hamnade på världsarvslistan 1993


och delar listan med sådana storheter som Frihetsgudinnan, Egyptens Pyramider och Stora barriärrevet bl.a.

Lite stolt är jag allt över att bo granne med ett världsarv :)
Bilder från sommaren 2009



Hej hopp från

"Lamor"
Kristina

som nu ska fixa lite picknickmat
och ladda inför morgondagen :)


13 kommentarer:

  1. Nej men vad är detta för en liten goding? Och vad är det du säger? Nog är väl det här ett mansfolk - eller? En riktig liten goding är det i alla fall och jag avundas dig som får åka iväg med honom på den låååååånga tågresan i morron. Hoppas ni får bra väder.

    Här har det åskat i mer än 6 timmar nu. Fick precis igång datorn igen. Var skönt att det åskade för det har varit hemskt kladdigt och äckligt hela dan.

    Ha en skön fredag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Men vilken liten underbaring;)Blir nog en alldeles lagom tågresa till ett litet äventyr. Hoppas vädret håller i sig, men det gör det nog när du ska ut:)ha en underbar dag tillsammans i morgon nu. Kram vännen.....

    SvaraRadera
  3. Hej rara Kristina! Vilken goding som ligger o sover hos dig! Hoppas att ni får en riktigt rolig o bra dag tillsammans! Bilderna ser jättefina ut...Önskar dig en Trevlig o vacker Pingsthelg! Många kramar Therese

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt! Idag ska min mamma vara barnvakt åt våran lilla lockiga lintott! :)

    SvaraRadera
  5. Ah pellerinkrage - då har jag lärt mig något nytt!

    Jag har jobbat lite ikväll men ska snart slita mig från datorn och umgås med gubbe (som sitter vid datorn bredvid - hehe).

    imorgon blir det cykeltur till havet med picknick-korgen i högsta hugg!

    Ja det är väldigt tacksamt med snälla mammor, en sån ska jag också blir.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Ha en fortsatt bra pingsthelg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Kikar in o Tackar dig för titten....Hoppas att du haft en trevlig dag! Önskar dig en fortsatt trevlig pingst! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken söt lintott. Ni fick säkert en riktigt fin dag med picknick och allt! Jag ska också få rå om en lintott snart. Efter en vecka ungefär...
    Det ser riktigt fint ut, ert världsarv! Fin utmärkelse det!
    kram

    SvaraRadera
  9. Vilken nattgäst!
    Finns inget så rogivande som att somna bredvid en liten.

    Fina bilder från bruket!
    Historia är intressant och tack och lov finns det dom som jobbar för att de gamla och vackra bruken ska finnas kvar.
    Klart du ska vara stolt!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  10. Tack lamor för hjälpen i fredags! Viggo var på strålande humör när han kom hem! Kram/Anna

    SvaraRadera
  11. Här har det också vräkt ner i dag och det har varit hårda vindar. Riktigt skönt egentligen, måste ju nästan vara inomhus :) Passar bra just nu.
    Ahaa, nu förstår jag vad lamor betyder! :) Trodde det var ngt annat...

    SvaraRadera
  12. Vad synd att ni hade haft sånt "busväder"...Här har vi haft "kanonväder" hela dagen så det blir inte så mycket tid framför datorn...Fniss! Tack ännu en gång för dina trevliga o givande hälsningar inne hos mig, det är såå kul!! Hoppas att du får en bra tisdag! Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Kikar in o Tackar för titten! Hoppas att du haft en bra dag! Kramis Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.