måndag 12 april 2010

Vilket härligt vårväder...


...vi har haft ett par dagar, det är så härligt ute.

Termometern visar nu +13 i skuggan och snön smälter i en rasande fart.
Solen skiner in genom mitt ena vardagsrums fönster och prismorna gör solkatter på väggen.
Har lyckats att buda till mig 6 stycken ljusmanschetter med prismor på tradera...inte alla samtidigt utan i omgångar och med varierande pris. Ljusstakarna är gamla trästakar som jag målat vita och slipat lite på.


Har tillbringat lite av helgen i min nya källarlokal. Spikade ihop en liten låda som ska stå på min köksbänk. Efter att jag tog bilden så har jag textat "kryddor" på den.


Målade också en loppisfyndad paradhylla, denna blev svart som omväxling. Sydde en "paradhandduk" i vitt linne och satte dit en bit spets som jag hittade i syskåpet.


Blev riktigt fin men tror inte jag ska behålla den. Den kommer att hamna på tradera eller om jag spar den och plockar ihop lite annat och ställer mig på den lokala loppisen när den kör igång igen.


Tror jag ska önska mig en ny kamera i morsdagspresent...vill kunna fota riktigt klara och fina bilder.
Önska kan jag ju alltid göra men min önskan går säkert inte i uppfyllelse :)


Hej hopp från

Kristina

Som strax ska till jobbet .

9 kommentarer:

  1. Du är en riktig pyssel gumma du:) Så mkt fint du gör...:) Ja nu är det verkligen vår, härligt att ha det jobbet vi har nu när det blir sådan här dagar, att bara kunna gå ut och njuta...Kram kram pysselgumman;)

    SvaraRadera
  2. Javisst är det härligt ute nu, hoppas att det håller i sig.
    Vilken fin låda du har snickrat ihop.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker du har fixat till.
    Var i Västerås i helgen och fick rå om våra små barnbarn. På lördagen var det riktigt kyligt men på söndagen kändes det som våren var på väg.
    Vilken underbar tid vi går till mötes.
    Ha en skön vecka!
    Vårkramar! Märta

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har riktigt fina bilder! Inte behöver du ngn ny kamera :)
    Oj, vilka fina saker du har gjort!
    Bra att du påminde om prismorna, ska ta fram mina som jag brukar ha i köks- och vardagsrumsfönstret. Man blir glad av solkatterna på väggarna.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har det. Gillade den där paradhandduken med mörk spets. Verkligen läcker.

    Jag tittar efter såna där ljusmanschetter i glas överallt jag kommer, men inte hittar jag några inte. Jo, ett par i orange/brunt sist vi var på loppis, men det var inte i min smak riktigt, haha.

    Hoppas du har en bra dag och att solen skiner på dig.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Jo tack, jag har försökt med lite dunderkurer, få se om halspick och snuva försvinner. Hoppas, hoppas.
    Du är i jobb i natt förstår jag. Då du kommer hem får du hämta en award från min blogg!

    SvaraRadera
  7. Vad snygg paradhängaren med handduk blev! Kanonfin med den svarta spetsen.

    SvaraRadera
  8. Tjingelongen!

    Ja nu är det härligt ute, har precis kommit in från en go promenad med vovven...nu är det gott att vara ute, det blir till att hänga ut tvätten idag och sätta sig ute i solens härliga sken....

    Så fina ljusmanchetter och ljusstakar, kul när man kan hitta det man söker på tradera, har själv inte kikat in där så mycket men kanske dax att ta sig en kik.

    Din kryddlåda är fin, härligt med det gröna till...

    Din paradhylla kan jag inte se på bild... :(

    Önskar dig en riktigt härlig dag i solen!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  9. Ja du vännen du har nog rätt:) men lite hemligt än:):) kram kram

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.