torsdag 8 april 2010

Ja det är våren, ja det är våren....


....som har kommit tillbaka igen :)

Dessa små sötnosar sprang jag nästan förbi idag när jag var ute på min motionsrunda. Fick se i ögonvrån att det tittade upp nåt gult så det blev till att tvärstanna och plocka några.
Vilken livskraft...att tränga sig upp mellan snödrivor, hundskit och en massa annat skräp :) Jag blev iaf både lycklig och glad när jag fick syn på dem :)


Lilla Tussilago, lilla Tussilull,
har du målat kjolen din med solens klara gull?
Då du ler emot mig uppå dikeskant
lyser det som våren själv så gult och nytt och grant.
Lilla Tussilago, vill du lära mig
sprida lite solsken, söka likna dig?

Hej hopp från

Kristina

som småler för sig själv.

9 kommentarer:

  1. Ja, dom ser ju lite tilltufsade ut, men det är kanske inte så konstigt, haha. Det är så mysigt att hitta såna. Här i samhället (där jag bott i snart 37 år!) vet jag bara ETT ställe där dom växer. Är det inte konstigt så säg?
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. PS! Glömde ju skriva att jag tycker det är så kul att det går att skriva hos dig igen, smile!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina. Jag har ännu inte sett några..men visst värmer det i hjärtat när de börjar titta fram... Kram och hoppas du får en bra helg kram vännen:)

    SvaraRadera
  4. Ha en bra fortsättning på helgen!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Härligt att din blogg fungerar igen!
    Än har jag inte sett någon tussilago här, hur mycket jag än letar.
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Tack för awarden!
    Jag har haft riktigt bråttom de senaste dagarna. En massa som måste göras för jobbet. Fick lite oväntat besök av lilla familjen så det har varit full rulle, men mycket roligt. Mormor har fått vara i farten! Däremellan har jag försökt få något "vettigt" gjort :)
    Nu har de farit och jag väntar att höra att de kommit lyckligt fram i dimman och översvämningarna på slätten söderut.
    kram

    SvaraRadera
  7. Tack för titten och ha en bra vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Haha!Det var precis vad jag trodde!
    Att någon skulle sno mitt disktställ.
    Gapskrattar åt mig själv nu för vem skulle vilja sno det????

    Tussilago!
    Finns det något finare vårtecken än dom?!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  9. Ja, jag förstår att du varit sååå lat i går i din källare! :)
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.