torsdag 15 april 2010

Jag hade en önskan och har....

....fått en fin award av Lisbet som har bloggen

Tack snälla du för den....tänker behålla den för mig själv och bara tänka på dig när jag tittar på den :)




~~ ~~ ~~

Så var det då sista dagen idag man fick använda dubbdäck.... och vad tror ni jag har på bilskrället då....jo dubbdäck. Igår så skulle de på jag hade fixat hjälp men hade en svag aning om att däcken inte var i bästa skick. Hade helt fel....de var i uruselt skick, körförbud och böter på dem så jag blev beordrad att ställa ner dem i källaren igen och köpa nya. Jag sa "nya däck kostar mer än vad bilen är värd" så det var bara att gå in på Blocket och börja leta. Hittade några olika som såg fina ut men det är mycket som ska stämma...bultcirkel, navhål och annat konstigt som jag inte har en aning om. Men skam den som ger sig och till slut så fick jag napp, så i morgon bär det av till grannstaden och då ska min bil få bättre begagnade "sommarskor"

Chabby chic och vintage ligger ju helt rätt i tiden :)

Skrev också att jag hade en önskan.
Innan jag började leta däck så gick jag ner i min källare tittade mig omkring för att se om jag hade någon rundstav. Det hade jag...sågade till fyra fina små rundlar...tänkte på Askungens risiga kärra, tog fram mitt trollspö och viftade med det ovanför "trähjulen" och vips....fick jag öppna plånboken iaf :)

Hej hopp från

Kristina


som ska ut och resa i morgon.

9 kommentarer:

  1. Tur att du hittade däck och lycklig resa i dag :)
    Själv brukar jag byta så jag har sommardäcken på till första maj... Är förberedd på att säga att jag ska på resa till Lappland... om jag blir stannad av polisen alltså. Men nu är det nog bara vägar här så kanske blir det av att byta nästa vecka.
    Visste inte att du kan trolla! :)
    Ha en lyckad dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden. Så klart du ska behålla den!

    Jo du det här med bildäck är en hel vetenskap. Jag är tacksam att jag slipper hålla koll på det själv. Mina däck håller den här säsongen, tack och lov. Även de som sitter runt midjan, haha.

    Önskar dig en skön helg. Själv har jag två delade turer i helgen. Mindre kul eftersom man inte kommer hem mellan, men det får väl gå.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Ja du men de lovar snö på måndag så då får vi väl skrilla som bambi...men det hinner väl ändra sig hoppas jag. Ha en bra helg nu min vän Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jo, bilder sätter i gång minnen. Kanske därför man mår så bra av alla möjliga slags bilder. Och sådana bilder som sätter igång dåliga minnen tittar man inte så ofta på...

    Oj, så jag jobbat denna vecka. Nu är jag helt slut. I morgon ska jag på pysselkurs och har så väntat på det, men men. Hur bli pigg?
    :)
    Ha en skön fredagskväll, på jobbet eller hemma...
    kram

    SvaraRadera
  5. Vi får tro att våra "ungar" reder ut det här med resorna. Det här är första resan på egen hand som vår dotter gör (förutom en skolresa till Island)otur att det skulle hända något just nu.
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  6. Har du hört något hur din son kan komma hem? Vår dotter håller på att kolla med sitt flygbolag, men inte så lätt när ingen vet något. Hon pratar om järnväg, men det tar ju 6 dagar.
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.