söndag 25 april 2010

Nu är det färdigt...

....projektet som jag hållit på med senaste veckan.

I mitt kök fanns tidigare ett stort köksbord som knappt användes. Har länge haft en idè om att göra en köksö som vi kan sitta två vid och som jag också kan använda när jag bakar. Sen är det ju inte helt fel med mer förvaring...så nu är detta mitt "bakskåp". Ett underskåp från Ikea, panelskivor, handtag, knoppar och en hobbyskiva i furu till sockeln var det jag köpte. Färg hade jag hemma och skivan har jag återanvänt från ett klaffbord som bara stod och skräpade.

Fick två barstolar i syrabetsad furu av sonen som han kasserat, vi hjälptes åt att kapa benen på dem med 10 cm så att höjden passar till köksön. Stolarna ska bli vita vad det lider men tänker inte stressa med det nu :)
Som ni ser så finns det plats för benen på motsatt sida.

Var ju tvungen att krångla lite också. Jag ville inte ha vanlig sockel utan sonen och jag hjälptes åt att såga till en med sticksågen. Lite bökigt var det med slutresultatet är jag så nöjd med. Jag satte också dit en smal dekorationslist mellan sockeln och panelskivan bara för att krångla lite till :)

Riktigt snyggt blev det om jag nu ska skryta lite.

Sen var jag ju barnvakt i onsdags till denna lilla sötnos. Det var första gången som hon inte hade mamman hos sig när hon vaknade så lite gråt blev det. Men när mamman kom hem så sken hon som en liten sol igen :)

Hej hopp från

Kristina

Som nu ska inta ryggläge.


12 kommentarer:

  1. Det är det jag säger. Du är så duktig på att snickra ihop fina saker. Och det här var verkligen snyggt. Jättebra med skåp under också, för vem behöver inte mer förvaring?

    Vilken go liten tjej du "vaktat". Så himla söt är hon den lilla. Och jag kan tänka mig att farmor njöt i fulla drag.

    Hoppas du har en bra måndag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Men herregud vilken söt liten tjej!!
    Vilka ögon!

    Nu fick du mig att längta efter större kök...
    Riktigt snygg köksö!
    Klart att du ska skryta!I massor tycker jag.

    Visst är det kul med sticksåg?
    Jag blev som besatt när jag upptäckte den=))

    Ha en skön Måndag!

    SvaraRadera
  3. Men var fin:)påhittiga Stina:) Underbart söt liten tjej åhhhh vill bara gosa,underbart..kram kam

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig storasyster.. jag blir riktigt imponerad =)
    Och lilla tjejen är så söt och så lik sin pappa..

    SvaraRadera
  5. Du är ju inte klok, Madicken! Det har du väl hört? Nu får jag säga: Du är ju inte klok, Stina! Tänk så duktig du är, nej det är inte klokt...

    Kanske jag redan sa att matchen var i en hall...

    Så söt hon är ditt lilla barnbarn :)

    SvaraRadera
  6. Hittade du ngt i second hand?
    Här ser jag fram emot helgen. Har värk i benet och är allmänt trött. Mycket jobb. En dag till så får jag ta igen mej lite grann.
    Det går ju inte att med ord beskriva denna tid på året. Jag hoppas hinna vara utomhus i helgen. Är lite klagovisa i kväll :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Ha en bra valborgsmässoafton.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Vilken söt liten Solstråle <3

    Jag ska berätta en stor hemlighet...jag väntar med stor glädje :0) till efter sommaren.... att få passa en liten gulleplutt eller gulleplutta många, många tillfällen framöver.
    Längtar!! Nedräkning..

    Ha en fin weekend!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken liten sötnos du har! Köksön blev ju jätte fin!
    Hur har det gått med sonen i Kina?
    Vår dotter kom ju hem efter lite trassel, som väl var på sin ordinarie biljett.
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  10. Vad fin köksön blev! Och ditt kök ser så lantligt o fint ut. Vilken liten go solstråle du har också....Trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.