söndag 21 mars 2010

Snö, snö och massor av snö....

....har det kommit hos mig idag.

Så här såg det ut här hos mig idag på eftermiddagen. Det har kommit två decimeter under dagen och jag är så trött på all snö...snälla, snälla sluta NU !

I går sken solen från en blå himmel och vi satt ute och fikade. Det var 11 grader varmt och fåglarna kvittrade...det kändes så härligt.
Vårdagjämning var det igår också men det kan man inte tro när man ser grannens äppelträd.


Ska i alla fall visa min Kornettblomma som står i mitt sovrumsfönster.
Jag är inte någon mästerfotograf som ni ser men skyller på ljuset som lyser med sin frånvaro
.

Snöar utanför fönstret gör det också som ni kanske ser.


Är man på väg att bli tant när man köper denna blomma? Minns att mormor hade sådana
i sina fönster...men den är så fin med sina blommor...en liten färgklick i allt det ljusa.

Hej hopp och

godnatt.

Nu är det dax för snarklådan!

Kristina

4 kommentarer:

  1. Nej vännen, det är inte åldersbetingat..jag har alltid älskat kornett blommor, mamma hade alltid sådana som blommade så fint året om. Tyvärr sten dör de flesta blommor i min vård (ovård) så ja tittar hellre på andras;);) Puss och Kram hela dan....

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och vacker snö :)
    En kornettblomma måste jag fara och inhandla om de finns här. Tack för det!
    Jag har inga gröna fingrar, men en stund hålls de väl...
    Plus elva??? Låter otroligt härligt!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, nu får snön släppa sitt tag och låta vårsolen ta över! Ha en bra dag! Helena

    SvaraRadera
  4. Måste bara skicka dej en godnatthälsning.
    God natt.

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.