onsdag 17 mars 2010

Måste bara få visa....

....förra veckans fynd från kyrkans loppis.

Det måste vara en man som prissatt detta helt underbara, perfekta, felfria handvirkade överkastet. Jag tror att jag var den första att tvätta det...garnet både såg ut och kändes som otvättat.

Har letat länge efter ett överkast i rätt storlek...eftersom jag har en 160 säng och ville att det bara skulle hänga ner precis över kanten så har jag haft problem att hitta ett.

Men den som söker hon finner....och här ligger det nu nytvättat och pressat till min stora glädje och lycka.

Tänk vad mycket tankar som är invirkade och tänk vilken tid det tagit att tillverka....det är nästan så jag skäms när jag tänker på vad jag betalade och den som satte priset skulle skämmas på riktigt.
På prislappen stod det 175 kr

Hej hopp
från en jättenöjd

Kristina

5 kommentarer:

  1. Heeeeej. Vad fint du har det:) måste glutta runt lite mer;) Hoppas allt är bra med dig. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jodu, det hade inte jag velat virka för 175 kronor inte. Kommer ihåg vilken tid det tog när jag virkade vårt!! Men fint var det. Vi har också en 160 säng och ibland är det hopplöst att hitta överkast till dom. Köper man ett till 180 säng så hänger det nästan på golvet, haha.

    Här är det sjukstuga idag. Jag har ont i hela kroppen och gubben har magsjuka. Låter väl kul? Hoppas det går över till i morron.

    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte klokt! Men ibland kan man göra otroliga fynd på loppis. Förstår att du gläds. Överkastet ser alldeles nytt ut. Mönstret är så vackert.
    Du frågade om pappret av mej. Det är akvarellpapper som jag använde. Papper som man tillverkar själv blir ju mycket vackert om man sätter med t ex lite silkespapper i olika färger i "smeten". Men som sagt, jag har inte själv tillverkat papper, dock tittat på!

    SvaraRadera
  4. Tänk vilka otaliga timmar som lagts ner för att virka det! Så härligt att det kan komma till användning och glädja fler.

    Jättefint!

    SvaraRadera
  5. Jätte fint, helt underbart.
    Hanna

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.