onsdag 24 mars 2010

Att återvinna...


....och ta till vara är bra.


Sånt som andra ratar använder jag mig av.
Visar här lite av det som jag fixat till senaste veckorna av "krafs" som jag "loppat" till mig.

Vet snart inte vad jag ska göra av allt, har så svårt att skiljas från det jag gör i ordning :) Dessa ljusstakar ska jag iaf behålla. Vanliga gula och fula furustakar som jag målat och limmat fast gamla saltkar på...tycker själv att de blev jättefina.

Lite större och robustare ljusstake med en liten pajform som jag målat svart och skruvat fast som ljushållare.

En hjärtljusstake...tänkte texta något på den men det fick bli ett zinkhjärta istället.

Tavla med motiv "Giftige Schwämme", t.o.m vår älskade kantarell är giftig enl bilden :)

Salt och pepparkvarn får stå kvar på min köksbänk.

Så här såg det ut innan vitfärgen kom på...har inte visat allt nu men det andra får ni se en annan gång :)

Hej hopp från

Kristina

Som nu ska ägna sig åt kökssysslor.

7 kommentarer:

  1. Lilla systeryster Carina24 mars 2010 kl. 17:10

    Det är ju perfekta presenter att ge bort.. det är alltid skoj att få nått som är personligt.
    Du är så händig men av vem har du fått det ifrån?

    SvaraRadera
  2. Du milde, dessa kommentarsfält gör mig galen!!! Här skrev jag en lång kommentar och den bara försvann. Hur kul är det måntro?

    Jag ville bara säga att det var jättefina saker. Tycker du är så otroligt fantasirik med dina hittepå. Själv gör jag inte många knop. Enda dan jag är ledig den här veckan är i morron och det känns faktiskt lite VÄL mycket måste jag säga. Man behöver vara hemma och ta hand om hemmet nån gång också.

    Sitter här ensam ikväll. Gubben är på fiskemöte och kommer väl hem om någon timme. Synd du bor så långt bort, annars kunde du kommit hit på en kopp kaffe, haha.

    Hoppas du får en bra fortsättning på veckan.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Ja, en sak är säker...
    Nöjd ska du vara!!
    Vem hade trott att den högen med bruna saker skulle bli en massa vackra saker??
    Dom där med saltkaren på...
    Underbara!

    Kram Hannis

    Ps. Tack för dina rader hos mig.
    Självklart är det ok att länka.
    Jag länkar till dig med=))

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du har gjort av de där bruna tingen. Kul att man kan se att man kan göra något fint av dessa saker.
    Ha en fortsatt bra dag!
    Märta

    SvaraRadera
  5. Så inspirerad man blir av att titta på dina "konstverk"! Vilka fina ljusstakar!
    Jag tycker också om att gå på loppis. Det brukar räcka 2-3 timmar innan man tittat på alla bord.
    Målar du med akrylfärg?

    SvaraRadera
  6. Ville bara kika inom och önska dig en god vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Såg att du kommit tillbaka hem!
    Hoppas du haft en bra helg...

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.