fredag 17 december 2010

Det strävsamma rara paret.....


....tomtemor och tomtefar sitter på min soffa. De kommer från min far och hans gumma och jag var inte sen att ta rätt på dem när vi gick igenom deras saker. Jag brukar prata med dem, de svarar inte men sitter där och ser så förståndiga ut :)

Jag är så glad att de bor hemma hos mig nu.


Jag har varit väldigt dålig på att blogga den senaste tiden. Jag har inte haft något nytt att visa och inte den minsta lust att pyssla med något.


Kom i alla fall på att jag behövde nya kuddfodral. Letade i mina lådor och hittade två kökshanddukar i tunt linne som jag köpte på hemtex rea för ett par år sedan.


Efter lite mätande, klippande och klurande så lyckades jag få till två  kuddfodral.
Baksidan är också av tunt linne men en aning mörkare.


För att krångla till det lite extra så blev det en passpoal runt om. Lite pyssligt är det att hålla på med men det ser lite proffsigare ut.

Hej hopp från 

Kristina 

Som ser stora snöflingor falla mot marken.

10 kommentarer:

  1. Gud vilket jobb du lagt ner på dom men som du säger, det ser verkligen proffsigt ut. Tror inte jag skulle klara av det. Tålamodet du vet, haha.
    Ja, ditt tomtepar ser verkligen mysigt ut. Min mor har en tomte som hon fick när jag var riktigt liten. Jag hoppas få ta hand om honom en dag när hon inte finns längre. Men jag hoppas det dröjer än.
    Ja, jag älskar också att halka omkring i det här vita eländet. Just nu önskar jag att jag satt på Bahamas med en paraplydrink på bordet istället för att sitta i soffan och titta på julfilmer, hihi.
    Hoppas du får en skön helg.
    Kram Elzie

    PS! Är du ledig i jul förresten?

    SvaraRadera
  2. Åh så fina, både tomatarna och kuddfodralen:) pyssel maja..Hoppas allt är bra med dig och att du får en härlig jul:) kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina!

    Fina tomtar och vilken fin kudde, den skulle jag gärna vilja ha.

    Trevlig helg och
    God Jul på dig Kristina.

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Oj vad du pysslar...tittade in till Pärlor av skrot oxå!
    Kuddarna är så fina, superproffsiga och får mina att likna....ja du vet, haha!
    Snygg lucia fick du ju besök av oxå!

    Önskar dig en mysig helg!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Hmmm, men när du fick lust att pyssla då slog du på stort=))
    Vilka fina kuddar!
    Och välsydda kan man minst sagt säga!

    Förstår att du pratar med tomteparet, hehe.
    Dom ser så där snällt betraktande ut bakom glasögonen.

    Hoppas att du får en skööön Lördag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Fint luciatåg du fick besök av! De ser så ljuva ut!

    Härligt tomtepar! Din far och hans gumma??? Gumma låter lite tvetydigt...?

    Ha en skön lördag!

    kramar

    SvaraRadera
  7. Ha en mysig adventshelg
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Dom blev jättefina dina julkuddar. Det är klokt att ladda batterierna emellanåt. För som sagt, vi har ett liv efter jul oxå...
    Hoppas du får en mysig advent.
    Kramen/Anita

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Åh, Vad fin kudden blev, så smakfull o fin!
    Du är så duktig...
    Tar du upp beställning på kuddar? Fniss....

    Hoppas att du får njuta av en fin o stämningsfull sista advent!
    Julkramar till dig!
    Therese

    SvaraRadera
  10. Vart har du gjort av kommentarsfältet??? Blev så förvånad när jag skulle skriva en kommentar nyss.

    Så fina saker du plockat fram. De där små tomtarna är ju för härliga där de sitter. Hade passat bra här också, hihi.

    Hoppas du får en bra jobbevecka och det gick ju bra i skidskyttet.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.