onsdag 1 december 2010

Det här kallar jag sliten....

....med snudd på utsliten.

Idag jämför jag mig med denna känga,
men andra ord rätt så sliten...men jag får skylla mig själv. 
Vid min ålder kostar de på att ligga på topp...och på toppen vill väl alla ligga...eller?


Kära vänninan och jag tar en tripp till Åland i morgon. För att få det att gå ihop men jobb och annat, så fick jag byta ett natt skift med en jobbarkompis.
Kanske inte så smart efter en lång arbetshelg, men som sagt, det kostar att ligga på topp :)

Nätterna på jobbet är sovande natt men inte kan jag sova heller....sängen är för mjuk, ventilationen låter för mycket, en ständig oro för de stora monstren som dyker upp tätt som oftast...spindlar, jag hatar spindlar. 
Smygande i korridoren med ficklampa och alla andra konstiga ljud. Var med andra ord liiiite sliten när jag steg upp i morse.

Nu väntar ett kvällspass på mig, sen hem och fixa med kroppen...mycket jobb för att få den i toppskick till i morgon :) Som sagt i morgon bär av på kryssning med allt vad det innebär. Liiite för lite sömn och liiite för mycket av annat :) Börjar väl med en Irish Coffee så att livsandarna vaknar till liv....tror jag gör som gubben i "Pensionärsdjävlar" tar den intravenöst :)

Hej hopp från 

Kristina

Som ser fram mot god mat och gott dricka
och kanske en liten svängom :)

17 kommentarer:

  1. Det där låter inte trevligt!
    (förutom kryssningen)
    Du skulle behöva en lååång varm semester eller det kanske räcker med en kryssning, lite smörgåsbord(avis...) och dans=))
    Hoppas det så du får känna dig piggare igen.

    Kram Hannis

    Ps.Drick mycket Irish coffe=))

    SvaraRadera
  2. Låter som du hade behövt stanna hemma istället och kurera kroppen, hihi. Inte lätt för damer i vår ålder det här med att jobba och sen vara charmanta på kryssning. Tur det finns smink!!

    Hoppas du får en kul tripp i alla fall.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Ha en mysig och avkopplande;) resa Kram kram

    SvaraRadera
  4. VAR I HELA FRIDENS NAMN JOBBAR DU??? Låter ju som ett hemskt ställe. Spindlar och spöken...

    Hoppas du får/har en riktigt avkopplande kryssning. Du glömde väl inte de blommiga tightsena?

    kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med en kryssning från spindlar och annat ojud!
    Njut av allt som finns ombord!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du haft det trevligt på Ålandsresan och eventuellt fått vila upp dig lite! Hade de börjat servera Irish Coffee intravenöst i baren?

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Du har säkert haft en härlig helg. Först resa och sen nattgäster i form av en prins! Lyckliga du.
    Lilla prinsessan kommer "hem" av och an nästa helg! Lyckliga jag :)

    Ha en skön början på veckan! Här är jag ledig i morgon, pga självständighetsdagen! Skööönt!

    kram

    SvaraRadera
  8. Tack för en ny bekantskap! Hoppas din resa blev lite avkopplande... också:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Hej! Har för vana att titta in här nu och då... :)
    Ha en bra kväll, kanske i jobb?

    SvaraRadera
  10. Hej tjejen! Hoppas du känner dig lite piggare den här veckan. Och att du har en skön vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  11. God morgon=))
    Du om någon brukar väl få till fina saker!
    Som dessutom kan snickra själv!

    Är själv inne i en period där jag river om allt efter konceptet, använd det som redan finns...
    Vilket i sig gör att det är (i vanlig ordning)kaos för tillfället.
    Och det är ju bra när man jobbar sådär 10-11 timmar om dagen!
    Nu låter jag lite bitter=))
    Jag är bara lite trött, och glad att det snart är jul för då lugnar min bransch ner sig.

    Hoppas att du mår bra!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Tittar bara inom för att önska dig en skön helg. Vi åker till Skåne i morron för att gratta min dotter. Tar med julklappar också, känns inte alls kul, och allt bara för att jag jobbar i jul. Usch!
    Hoppas du har det gott även om du också är i blogg"paus", haha.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. ha en fin adventshelg.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Ville bara önska dig en fin o stämningsfull adventshelg!

    PS. Hoppas att Ålandstrippen var Trevlig.....
    Julkramar Therese

    SvaraRadera
  15. Jo, irritationen är borta. Tänker på annat och koncentrerar mej på det i stället :)
    Ha en fin helg du också!

    SvaraRadera
  16. Helgen gick fort och den var härlig tillsammans med lilla prinsessan... Försöker samla mej nu för att förbereda veckan. Skulle ju så gärna göra en massa annat. Såsom att flyga iväg till studiestaden!
    Nej, skärpning i leden!

    Hoppas du har det bra!
    kram

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.