fredag 10 september 2010

En vacker höstdag....

....och lite pyssel.


Idag blev det en promenad i naturen. Letade lite växter som jag ska dekorera med.



Soligt och fint blev det på eftermiddagen.



Brittsommar, inte höst ännu...



....helt underbart var det. Lite lingon fanns det kvar...säkert någon som missat den tuvan :)



Röda löv och svampar.



När jag kom hem så bar det av ner i källaren. Har haft en bild i huvudet vad jag ska göra med "skrotet" jag släpade hem från Storjungfrun. Funderade en stund och bestämde mig för att måla med utspädd grundfärg på det grånade virket.

På den ena blev det en 30 cm lång rostig handsmidd "spik"....också den från Storjungfrun....tror den kom från en förlist båt. Den andra blev en ljushållare, en gammal rostig nyckel och en kakform fick ta plats på den.

Jag ska fundera lite vad jag ska sätta "skrotet" men jag tror jag vet :)





Hej hopp från

Kristina

som nu ska ner en sväng i källaren och förbereda morgondagens pyssel.


14 kommentarer:

  1. Så mysigt, alltihop.
    Härliga höstbilder och fina saker. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vackra höstbilder! Jag har också varit på höstpromenad i dag.
    Så fint "skrot" du har gjort. Det där skulle jag aldrig ha kommit på!
    Hasåbrakram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är en härlig tid att ge sig ut i skog och mark. Själv har jag varit lat på sistone, men jag skyller på att jag är trött efter jobbet, haha. Ingen lögn, åtminstone när det gäller huvet. Jisses vilken tid det tar att lära numera!!

    Så fina dom blev. Den som ändå kunde få lite inspiration till det ena och andra.
    Hoppas du får en skön helg. Själv ska jag jobba i em och kväll, men i morron är jag ledig. Då bär det nog iväg till Elmia och husvagnsmässan. Vad man nu ska göra där???
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Gillar,gillar och gillar!
    Vackert med spiken.
    Var på en sån härlig skogspromenad i går så jag känner mig fylld med lugn energi.
    Härlig tid nu.

    Nu ska jag bara småpyssla lite i dag tänkte jag men mest dra mig i soffan med en bok.

    Hoppas att du får ännu en härlig dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Så mycket fint...
    Härliga höstbilder du bjuder oss på!

    Ha en bra vecka!
    Kram T

    SvaraRadera
  6. Oj, så snyggt du har gjort!
    Jag har ju en del drivved och jag har gamla fina spikar...

    Du kan nog sy min gästsäng om du har en ganska stadig madrass. Hur går det med din klänning?

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Visst är det väl vackra färger nu, helst när solen lyser:) fint pyssel du gjort som allt annat:) kram kram

    SvaraRadera
  8. Jaha är det du som jobbar då:):):) jag som var nervös...nu är jag inte det längre lalalallalal kram kram :)

    SvaraRadera
  9. Så fint det blir och använda drivved, det kallar jag absolut inte skrot, jättefint blev det. Och härliga bilder från din skogstur. Jättebra också att du hämtar alla dom fönstren, det är svårt och hitta fina gamla fönster. Lycka till med bordsmålningen, jag ritade rutor och tejpade sen.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Jo, jag klarade mej från att bli stungen!

    Visst kan man ha pysselabstinens. Själv har jag så mycket planer just nu och det står så stilla emellanåt då jag kanske skulle hinna, men inte kommer mej för.

    kramar

    SvaraRadera
  11. Kram till dig snälla.:-) Stina

    SvaraRadera
  12. Hej & Tack för titten hos mig!
    Oj vad fint du visar, härliga bilder och ditt "skrot" gillar jag skarpt! Vad händig du är, syr kläder och snickrar hyllor och allt möjligt...allt det där jag vill kunna, hihi!
    Det är klart att du får beställa nåt av mig om du vill, hör bara av dig så ordnar jag det! Nu när kylan börjar komma så smått är det skönt med nåt som värmer lite!

    Ha det gott så hörs vi igen!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Nu har du varit flunssig en ganska lång tid, hör du! Redan i somras... Kanske du borde få penicillin eller ngt..
    Sköt om dej!

    SvaraRadera
  14. Tack för titten vännen!
    Hoppas att du får en fin torsdag!
    Kram T

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.