måndag 19 augusti 2013

Sensommarfest....



 I lördags var det sensommarfest här i byn. Alltsammans utspelar sig på vår fina camping vid sjön Eskiln. Hela området spärras av med "kravallstaket" så att ingen kan smita in.Vet inte om det var många campare kvar just då, för det vara ganska så livat om man säger så.

I år var det Moa Lignell, Darin, Mikael Wiehe och ett par lokala förmågor...Vincent Jedselius och Eirin som uppträdde.

Alltid kul att träffa folk som man sällan träffar...ni ska veta att munnen glappade rejält under kvällen :)



 Här står min syster och hennes dotter med Mikael Wiehe...
visst ser dom ganska glada ut alla tre :)


Kantarelljakt sysslade vi med i söndags.
Det blev ett par fina timmar i skogen innan den stora hysterin slog till :)


Här sitter också två glada....det är min dotter och hennes son som är på kantarelljakt. Vi fnissade och larvade oss och hade jätteskoj ända tills en groda en spindel och en björnbajs förstörde den eftermiddagen. Jag trodde dottern var härdad efter åren i Australien....men inte då....trodde att det var björnen hon mötte när jag hörde hennes skrik, men det var bara den lilla grodan. Efter det så höll hon på att springa in i en stor spindelväv, i vilket det satt den största svenska spindel som jag sett...så äcklig!

Sen blev det björnbajset och efter den så tyckte vi att det knakade överallt i skogen, kan säga att varken jag eller hon skrattade så mycket mer den eftermiddagen. 

Som om inte det skulle vara nog så passade mågen på att nästan skrämma ihjäl oss också....han kom utrusande ur buskarna och lät som en vrålande björn när vi var som mest skärrade. Han kan vara glad att han lever idag :)

Antar att hon känner sig nöjd med den svampen vi plockade....den finns ju att köpa i affären annars :)

18 kommentarer:

  1. Alltid roligt när det händer något.
    Jadu, det trodde jag också. Dottern måste ha bott i en stad, hihi. Men stora spindelnät är ingen höjdare. Jag "slog i" ett här på altanen förra året. Det var så hårt så det gick inte sönder, trots att jag kom med fart!! (Det var gjort när vi var iväg med husvagnen!!).
    Björnbajs ja, där kan man hålla sig för skratt!
    Hoppas du har en fin kväll och välkommen tillbaka till bloggen. Hoppas du fortsätter här nu!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Hej du!
    Jo, tapeten sitter nog bra så jag ska ta och testa ditt tips. Här är det mesta ostylat, haha. Det märker jag var gång jag ska visa något. Andra pysslar och donar för att det ska se så snyggt ut som möjligt, jag bara fotar! Man är som man är när man inte blev som man skulle, som min mor säger, haha.
    Nu ska jag baka en sockerkaka till jobbet i morron. Sen blir det en tur till mor för att se hur hon har det.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Haha! Underbart med mågen!
    Härligt att fylla dagarna och kvällarna med skratt=))
    Sånt mår man bra av.

    Jag syr lite nya kuddfodral.
    Och hade tänkt sy lite vimplar. Men se där tog tålamodet slut...
    Så vimplarna ligger och väntar=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Nej, sådant där törs man inte utsätta sig för.
    Vi köper svampen på torget! Lyckas ändå inte hitta den i skogen...

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Jag kan förstå att du känner dig lite uttråkad, du som är van vid sådana utfärder som den du berättar om. Huujeedamej.
    Hälsningar från tammerfors och hoppas du har det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst kallas det epok? Nu är det en ny epok i livet. Det gäller att anpassa sig.
    Och inte blev flytten så jättelångt bort. Till Sverige gick flyttlasset.
    Här håller jag på att starta dagen, ska kanske iväg och sköta en stund då föräldrarna far och gör det sista inför vintern på villan, tillsammans med min man. Jag vill inte dit mer nu. Väntar till våren.
    Ha en riktigt fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår något så när.
    Blir du sjukskriven nu en tid?
    stora kramen

    SvaraRadera
  9. Jo tack jag mår bra just nu. Men vad du måste ha haft ont och under en så lång tid. Nu verkar du ju vara så i farten så jag får säga till att du ska ta det lilla lugna emellanåt!
    Skönt i alla fall att det ordnat upp sig.
    OCH OM DU HINNER MELLAN VARVEN SÅ KUNDE DU SKRIVA ETT LITET INLÄGG :)
    kram

    SvaraRadera
  10. Tack det samma till dej! Gott nytt år!
    Hoppas det blir ett bra år för dig och det blir det nog!
    Stora kramen från din vän i öst :)

    SvaraRadera
  11. En glad ny vår önskar jag dig!
    kram

    SvaraRadera
  12. Haloj Kristina! Snart vår igen! Och du skriver inga inlägg. Jag saknar din härliga inlägg!
    kram

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.