tisdag 30 juli 2013

Två gamla fönster....

 ....triggade i gång mig :) 

  Så var jag då här igen efter 6 månader. 

 Två gamla fönster som från början satt i farmors och farfars glasveranda, och som senare blev fönster i ett litet skjul på gården triggade i gång mig idag. Detta skjul var väl egentligen ett förråd med det fanns även en säng där. I denna säng tillbringade jag två veckor med hjärtesorg.


 Det var sommaren 1966 och jag var 14 år och kär för första gången i mitt liv. Men det var väl ingen som brydde sig om det, det var bara att följa med till norra Värmland och sätta sig i urskogen i två veckor utan att kunna komma i kontakt med älsklingen :) Där inne satt jag och läste starlet och bildjournalen och lyssnade på tio i topp...och grät av hemlängtan.

Rutorna urplockade och fönsterna skrapade och slipade.

Tre par fönster tog jag hand om för några år sedan när min bror köpte stället av min faster. Han brände ner skjulet men jag lyckades rädda fönstren...inte i det bästa skick med tror jag kan få till dessa två i alla fall.
Vad jag ska ha dem till...det vet jag inte ännu, men jag kommer säkert på något. 

Jag gillar fortfarande musiken från 60-talet, detta är en favorit och den som jag grät mest till :)


Tänk vad ett par fönster kan plocka fram ur minnesbanken :)





2 kommentarer:

  1. Det är ju lite underbart med dom där minnena.
    Hur saker kan väcka dom till liv.
    Om någon hade sagt till mig:
    Du kommer att le åt det när du blir äldre, när jag hade min första kärlekssorg (också 14) så hade jag skrikit rakt ut men idag så ler jag. Åt just det där med musiken jag lyssnade på samtidigt som tårarna sprutade och jag aldrig mer skulle bli kär!

    Spännande att se vad du gör med dom så småningom. Dom är fina!!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Härliga du!
    Tack för den länken! Härliga minnen ger den låten. Och även icke härliga :)
    Och så bra att du tar tillvara det som du kan ha användning för.

    Kul att du är i gång här i bloggen igen. Det får inte räcka ett halvt år till nästa gång.

    Njut av din semester!
    kram

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.