torsdag 12 april 2012

Sol idag.

Idag skiner solen och jag blev genast lite piggare. Har legat sjuk några dagar men är nu på G igen.
Tur är väl det, jag ska ju bidra med steg till laget...kommunen har en stegtävling som pågår under några veckor och jag vill ju inte vara sämst, så det är bara att trampa på :)
Träningen har legat nere ett bra tag, har inte känt mig riktigt i form sen före jul....har haft förkylning på förkylning och har känt mig som en urvriden disktrasa ser ut.
Men nu kära vänner har jag sen i måndags ätit enligt LCHF- modellen. Mätt och belåten är jag och inget sötsug har jag. Magen som kändes som en ballong håller på att tappa luften :) Så nu är det bara att hålla i och låta bli det giftiga sockret :)
Nu måste jag visa er en sak som jag fick i födelsedagspresent av svärmor och hennes gubbe. Läste på  bloggen Målargården förra våren om en konstnär från Mora som heter Britta och som har tagit kurbitsen till en helt annan dimention.

Jag som aldrig gillat kurbis blev störtkär i Brittas konst. I somras när vi var till Mora så var jag till Fu där hon har utställning och försäljning av bl.a stentryck och textil konst. Jag blev helt överväldigad och hade kunnat gå där hela dagen.

Här står han den svarta skönheten och väntar på en vit som jag har beställt...storleken mindre för det ska bli hans hona.
Passade på att köpa lite fuskkonst också....stora vykort som jag nu har ramat in. Passar alldeles utmärkt hemma hos mig för tillfället.
Nu vill jag ha Brittas runda brickor också så det får väl bli en tur till Mora framöver :)

Klicka på bilden så kommer ni till Britta.
 Ja, jag firade födelsedag i slutet på februari...vaknade på morgonen och kände mig helt plötsligt lastgammal. Men när mina barn kom med presenten så blev jag på nytt född :)

Nu ser jag fram mot sommar och sol så att jag får nytta av presenten!

Kram Kristina!

8 kommentarer:

  1. Åh vad kul att du är på banan igen. Och vilken snygg häst!! Måste nog gå in där och titta lite, haha.
    Jadu vilde! Där hade jag ALDRIG hängt. Bara så du vet.
    Förkylningarna i år dom är som efterhängsna dammråttor. Fattar inte vad det är frågan om. Man får ju inte vara frisk många dar, om man säger så.
    Ha nu en riktigt fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Hehe, hoppade du??Jisses, det vet jag faktiskt inte om jag hade gjort!
    Modigt!

    Jag tycker om hästen. Har aldrig varit något för kurbits jag heller. Tycker att det blir så mycket mönster men det där var skillnad!
    Så att du ska ha en till förstår jag.

    Hoppas att du får en härlig helg/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Snygg häst! Men du får kalla han för hingsten och honan för sto så blir det mer hästigt! ;)

    SvaraRadera
  4. Det kan ju inte vara sant! Ska du och hoppa???

    Kurbits är lite nytt för mig. Ser fram emot att läsa mer om det. Här hos dig kanske? Fina tavlor!

    Ha en bra dag och håll dig frisk!
    kram

    SvaraRadera
  5. Kul att få hälsa på sessorna! Jag träffade min i går, vi var på vårmarknad. Vi ses också på eftermiddagen då bror har kalas. Och jag röjer röjer, blir aldrig klar. Tänk att sitta på en stol, titta sig omkring och fundera att oj, jag har inget att göra... En liten stund kunde det nog få vara så :)
    Jo tack, jag är ok. Något så när!
    Ha en fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  6. Jo tack, de får nog passa upp både mig och hund i dag. Jag gör ingenting. Faktiskt första ordentliga förkylningen för mig denna "vinter", om jag nu inte förträngt något... :)
    Hoppas du får en riktigt skön fredagskväll! Även om du kanske är i jobb.
    kram

    SvaraRadera
  7. Voj, voj, hoppas det reder upp sig och att det finns ngt att ta för att få upp blodvärdet.
    Här hostar jag nog fortfarande, men har fått en dundermedicin mot det. Mesamma om jag inte tar vid rätt tidpunkt så brakar det loss igen. Men är ju på benen! :)
    Fin bild av barnbarnet på fb!
    Ha en mysig söndag!
    kram

    SvaraRadera
  8. Jo, det kan hända att jag ångrar mig angående växthuset, men men...

    Har du fått några provsvar ännu?

    Ha en bra dag!
    kram

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.