tisdag 14 juni 2011

Nu har Lilleman...

...tagit studenten.

En solig, varm och underbar dag i Västerås.

Här sitter han sommaren -94 och äter glass...han har en i varje hand...matglad har han alltid varit :) 
Inte direkt någon gentleman på den tiden...han snodde glassen av en liten tjej.

Lycklig och...

...nöjd kille 

...som nu är en duktig ung man...

...som gjorde mamman stolt med fina betyg.
Fick ett stipendium också med motiveringen
"För att du är ambitiös, nyfiken, lugn, metodisk och med en bra servicekänsla"
Mamman blev så glad så tårarna kom :)


Hemma i Fagersta var det lika varmt och härligt!

Här poserar han med tösabiten som blev utan glass :) Hon är dotter till Jespers kusin, och de är födda samma dag med 4 timmars mellanrum. Jag blev mamma till Jesper ganska sent i livet och kusinen ganska tidigt. Nu började Jesper skolan när han var 6 år så nästa år så firar vi Cecilias student

Här sitter farmors plutt...han tröttnade på att vänta på farbror Jeppe så han knöt upp pappas skosnören i stället :)

Här är han nyduschad och ombytt, redo för avfärd mot Västerås och studentfesten.

Som ni märker så lever jag i alla fall :)
Kommer med säkerhet tillbaka hit på riktigt till hösten. Sen vet man aldrig....rätt som det är så kan det ju komma ett litet inlägg :)

Ha en härlig sommar!

Kram Kristina

22 kommentarer:

  1. Förstår att du är en stolt mor!

    Väntar på dina fina inlägg och vet att de ju kommer så småningom!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att den lilla "tjuven" blivit en sån duktig kille, haha. Häftigt såg det ut med två glassar i alla fall. Och en stolt mamma!

    Så kul att du tittar in här emellanåt. Saknar dina inlägg som alltid gav mig något att fundera på. Dvs hur ska jag måla den där???

    Ha det riktigt skönt nu så hörs vi när vi hörs. Hoppas du får en skön semester.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Hej osynliga damen! Vad kul att du visade dig. Hoppas att vi får se dig mera till hösten.
    Duktig kille du har! Vi har också varit på examensfest. Sonens flickvän blev sjuksköterska.

    Önskar dig också en härlig sommar!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att det föll tårar på dig!
    Vilken stolhet du måste känna.

    Han ser då väldigt lycklig ut!
    Det ska man vara när man jobbat sig igenom skolan=))

    Kramen till dig/Hannis

    SvaraRadera
  5. Här packas också. Det är det som det bl a är fråga om nu då jag röjer!
    Ha ett skönt veckoslut!
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Ville bara kika inom och önska dig en skön helg. Den här helgen är jag helledig och ska bara njuta - hurdant vädret än är, haha. Ha det så gott så hörs vi.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Jo, här njuter jag. Hoppas du har det bra!
    kram

    SvaraRadera
  8. Tack skall du ha!
    Ha en riktigt fin midsommar du också!
    kraaam

    SvaraRadera
  9. Önskar dig också en riktigt skön midsommarhelg. Här regnade det bra inatt och på förmiddan, men nu är det soligt och fint. Får väl se hur det blir i morron.
    Kramar i massor från vännen Elzie

    SvaraRadera
  10. En ljuvlig vecka önskas! Med mycket spring i skog och mark... Jag borde också börja, men får inte tag i det. I skogen springer jag absolut inte mera. Här har det varit björnar det senaste året...

    SvaraRadera
  11. Hej där=))
    Har länkat till dig från mig.
    För att tack vare inspirationen från dig så har jag sytt mig en kjol!
    Så nu törs jag prova mera.

    Hoppas att allt är bra med dig!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Hej på dig!
    Jotack, om det bara blev semester nån gång så skulle jag vara ändå lyckligare, haha. Har varit gräsänka några dar nu, men idag tyckte gubben det blev för trist att vara borta så han körde hem!!
    Nu jobbar jag till den 24, sen är det äntligen semester för mig också.
    Idag har jag målat och stått i. Ska visa sen när det är klart.
    Ha det så gott och fortsätt njut.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Hoppas att du har en fin sommar! Tyvärr har vi sett lite mycket utav regnet nu i juli.
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera
  14. Jag börjar bli klar med röjandet... så långt jag tänkt i alla fall. Fyller inte på med nytt nu, utan försöker få bort! Det ska bli tvärtomlivet här nu!
    Ha en fin vecka!
    kram

    SvaraRadera
  15. Kul att höra från dig emellanåt.
    Nej, inte är det kul med förkylning sådär mitt i allt. Hoppas min feber flyger iväg fort... jo, det gör den nog.
    Borde få ngt gjort idag, men tar det lååångsamt.
    ha så bra kram

    SvaraRadera
  16. Hope you are feeling very well :)

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!
    Hoppas du har det bra och att du får en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  18. Jo tack, jag mår bra. Förkylningar har härjat runt omkring mig, men jag har lyckats slippa dem.
    Har ganska mycket att stå i just nu. När blir det lugnare? Vill hinna med pyssel och sådant, men men...
    Ha en skön dag!
    kram

    SvaraRadera
  19. Hej vännen! Tack för din hälsning. Önskar så att du kommer tillbaka hit för jag saknar dina fina inlägg. Och dina idéer.
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Hej på dig! Saknar dig fortfarande, haha. Men önskar dig samtidigt en härlig helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  21. Nej men hej gumman! Roligt att höra av dig igen. Ja, det här blogger kan man bli galen på emellanåt. Ibland funkar det inte alls.

    Skulle jobbat ikväll och i morron men har åkt på en förkylning med huvudvärk. Släpper inte med tabletter heller så jag ska gå och stoppa ner mig i sängvärmen igen.

    Hoppas du får en fin advent.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.