lördag 26 februari 2011

Ledig och vilodag....

...idag  :)

På schemat står det att jag ska tillbringa det närmaste timmarna framför TV-apparaten.
Om ett tag så startar dubbeljakten för tjejerna och det vill jag inte missa.


Igår firades födelsedag här...inget att tala om egentligen. 
Blev så glad då lillsonen kom med dessa tulpaner och ett kort med texten "vadå kärring" det tog jag som en komplimang :)
Han har ju till åldern sett en "gammal" mamma....jämfört med sina kompisar....men jag vet att han inte upplever mig som det :)

Detta med lyktstolpen tyckte min väninna passade bra...Det skulle inte förvåna mig om du fixar det också sa hon. Funderar faktiskt på att prova lite i smyg :)

Senare på eftermiddagen kom äldsta sonen med lilla familjen på besök.
Detta underbara halsband kom farmors älskling med. Han var så ivrig att farmor skulle öppna paketet, och han berättade stolt att de stora pärlorna var från mammas pärlask.
Jag skulle inte sova med det, för det gör ont där sa han och pekade på sin nacke :)

Idag är han hos mormor och hälsar på, men i morgon ska jag åka till honom och då ska jag bära det fina smycket :)

Hej hopp från

Kristina

som nu ska ladda inför damernas dubbeljakt.

16 kommentarer:

  1. Jag sjunger högt i efterskott för dig!
    Grattis du goa.
    Mysigt med blommor och presenter.
    Och halsbandet får ju faktiskt en speciell plats i hjärtat.

    Snart kommer syskonbarnen hit=))
    Längtar mig galen!

    Stor kram/Hannis

    SvaraRadera
  2. Hjärtliga gratulationer på din födelsedag! Fina presenter har du fått. Vilket härligt halsband, förstår att du bär det med stolthet.
    Vilket kort :) Nu gäller det bara att träna vidare, snart grejar du den fina viloställningen!

    Här har jag skönt nu! Ledig. Klänningen ska jag beställa nu då tid finns till det :)

    kramar

    SvaraRadera
  3. grattis.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt det kortet! Fick det en födelsedag för några år sen och jag gillar verkligen minen på damen i fråga, haha. För att inte tala om hur vig hon är!!!

    Grattis i efterskott förresten! Ljuvlig bukett du fick och halsbandet var ju för fint.

    Har jobbat klart för idag nu och har "bara" 13-21.15 i morron kvar. Ja, måndan också då, men den räknar jag inte till helgen.

    Hoppas du njöt framför tv:n, trots att det inte gick så bra för tjejerna.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Så gulligt med små paket och kort ;)!
    Grattis!

    SvaraRadera
  6. Hoppas det gick bra i dubbeljakten :) Det enda jag följer med i fråga om skidsport nuförtiden är backhoppning och det förstår jag att du kanske inte tittar på :)

    ha en fin måndag

    kram

    SvaraRadera
  7. Vill bara meddela att jag var på en tvåtimmars promenad idag. I strålande solskensväder och en plusgrad!
    Gick med stavar och vilken värk jag har i axlarna nu! Nöjd i alla fall!
    kram

    SvaraRadera
  8. Hjärtliga gratulationer på din födelsedag!(lite försenat)
    Härligt med presenter från barnbarnen, Halsbandet bär du säkert med stolthet!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  9. Oj! Det gick mej helt förbi. Tack för att du berättar hur det går! Loppis och blomaffär osv har fått påhälsning av mej idag. NU förstår jag varför ljudvolymen var så hög på teven då jag kom in...
    Tack :)

    SvaraRadera
  10. Heeej!
    Stort grattis i efterskott vännen!
    Åh vilket fint halsband, visst värmer det extra i hjärtat av såna presenter!
    Nu har jag varit iväg och fått en ny dator...igen...den förra ville inte alls vara med! Nu hoppas jag iaf att det ska fungera...finns det nån som har sån otrolig otur med datorer som jag tro??!

    Sköt om dig och ha det gott!
    Goa kramen!

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ett stort Grattis i efterskott....

    Vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag haft "blogglov"....

    Halsbandet o blommorna var så fina!
    Må så gott!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  12. Stort grattis för dagens skörd i vm!

    kram

    SvaraRadera
  13. Jag kom lite sent, men stort GRATTIS ändå!
    Hoppas du kan klara det där med stolpen. Du är ju på god väg nu när fettvågen visade så bra resultat.
    Så fint halsband ditt lilla barnbarn har gjort till dig. Jag ska också försöka mig på att göra ett.

    Trevlig torsdag!
    Agneta

    SvaraRadera
  14. Igår satt / låg jag faktiskt och tittade på skidåkningen. En stund :) Själv har jag inte skidat denna vinter, endast på jobbet. Få se om jag lägger skidorna på hyllan för i år...
    Ha en fin fredag!
    kram

    SvaraRadera
  15. Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med på, om du vill.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.