tisdag 2 mars 2010

Börja om från början...


...börja om på nytt varför ska man sörja tider som har flytt.....lalalaaa.

Livet har tagit en ny början både på bloggen och i verkliga livet. Vet inte vad som hände med den gamla bloggen men sonen tror att den blivit hackad. Vad som hände i verkliga livet det vet jag....jag lever nu sen några månader tillbaka som singel, alltså ingen särbo mer och det känner jag mig nöjd med. Nu är det bara att ta nya tag, leva mitt liv på mitt sätt och göra som jag vill utan krav...egoistiskt eller hur :)


***********

Så här ser det ut från min balkong...till och med jag som älskar vintern börja att tröttna.
Vi har snödrivor som är två-tre meter höga, snö överallt går knappt att ta sig fram vare sig till fots eller med bilen. Inte kul alls när det är mars månad och våren
ska vara på intågande.




Sen var det mitt badrum som blev renoverat i december 2008...har inte hittat vare sig handdukshängare eller hängare till duschhanddukarna så till slut blev jag tvungen att tillverka egna. Blev väl sådär inte riktigt nöjd men får duga så länge. Måste bara leta nya skruvar till handdukshängaren...tycker inte de som sitter där passar :)
Lite ljusa och suddiga bilder med det får ni ta.
Svårt att fota i ett utrymme som är knappt fem kvadratmeter :)


Hej Hopp
från en insnöad men glad

Kristina

2 kommentarer:

  1. Hej kompis!
    Jaså, du har ändrat livet så drastiskt. Ja, trivs man inte så är det bättre att leva ensam. Och jättekul är det att du är tillbaka och att din blogg funkar. Jag är inte alls hemma på bloggar, men en sak jag funderade på är varför någon hackar en blogg??? Vad finns det för intresse av det? Ja, som synes är man väldigt datainsatt, haha.

    Jag tycker dina egentillverkade saker till badrummet var jättefina. Du är så duktig på att jobba med trä. Jag är en riktig fegis som aldrig skulle våga skära på det viset. Eller såga heter det kanske, haha?

    Hoppas du snart får njuta av en snöfri utsikt, och jag också för den delen. Här kom ju 10 cm igår igen. Puh, stånk och stön. Gubben gick ut och skulle försöka få bort lite av den vita varan nu, han är hjärtligt trött på eländet.

    Ha en riktigt skön kväll och så hoppas jag vi "ses" lite oftare framöver.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till allt det nya ;-)

    Skönt att du trivs med det nya livet...och bloggen blir nog lika bra som den gamla.

    Jag håller med Elzie-gumman,du är så otroligt duktig med såg,hammare & spik...dessutom är du ju kanonduktig med tyger oxå.

    På återseende...snart hoppas jag!
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera

Vill du skriva något något hos mig men inte har någon egen blogg, välj alternativen namn eller anonym + publicera.